זוהר לסילמן: "ילדה"; יו"ר הקואליציה: "טקטיקה של גן ילדים"

ברקע האיומים עליה ועל משפחתה, יו"ר הוועדה המסדרת העירה לח"כ על כך שאיחר לישיבה, והוא השיב לה: "מי את בכלל - תעני כמו ילדה טובה". בהמשך, כתבה סילמן: "זו שיטה, יש כאן יד מכוונת"

זמן צפייה: 04:57

במהלך דיון בוועדה המסדרת שהתקיים היום (שני) בכנסת, קרא ח"כ מיקי זוהר לעבר יו"ר הוועדה עידית סילמן: "למה מי את? תעני לי כמו ילדה טובה". זאת, לאחר שהאחרונה העירה לו על כך שאיחר. סילמן התייחסה לכך בטוויטר וכתבה: "הם קוראים לי ילדה קטנה. פעם, פעמיים, שלוש. ואז הבנתי שזו שיטה. שיש כאן יד מכוונת. טקטיקה של גן ילדים. אבל הפעם זה לא יצליח לכם".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה התייחס להקנטות כלפי יו"ר הקואליציה וכתבה: "חגיגת האמירות השובינסטיות, גסות הרוח והניסיון להקטין את סילמן הן בגדר קו אדום שנבחרות ציבור לא צריכות להכיל ולא יסבלו בתוך כותלי הכנסת. מי שמאויים ממנהיגותן של נשים בכנסת כמובילות וכיושבות בראש וועדות, אינו ראוי להיקרא נבחר ציבור בשנת 2021. הפגיעה היא לא אישית בח"כ סילמן, אלא זלזול במעמדן של נשים בכלל. אני מפצירה בחברי הכנסת שישמרו על שפה נקייה שאינה מהולה בשובינזים פחדני".

מאז שהחליטה להיכנס יחד עם ימינה אל הקואליציה, עומדת סילמן במרכזה של ביקורת רבה. אתמול קיבלה חברת הכנסת איומים מפורשים על חייה וחיי משפחתה בטלפונים ובהודעות טקסט. בעקבות כך, פנייה נעשתה למשטרה ולקצין הכנסת במטרה לטפל בנושא. סילמן התייחסה לכך ואמרה: "האיומים נגדי ונגד משפחתי, הם תוצאה של מתקפות מתוכננות וחסרות תקדים מצד חברי האופוזיציה. שימו סוף להסתה המסוכנת הבלתי פוסקת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנאשם ברצח ווישניאק יישלח לאשפוז פסיכיאטרי: "סובל מהזיות"

בנט לבני הנוער: "צאו להתחסן, תוקף החיסונים עומד לפוג בקרוב"

משרד ההגנה האמריקני: תקפנו כוחות פרו איראניים בעיראק וסוריה

עידית סילמן, ימינה
עידית סילמן

מוקדם יותר החודש, התראיינה סילמן לחדשות 13 והתייחסה לאיומים ולאלימות שהופנו כלפיה: "אני פוחדת שזה בסוף יגיע למשפחה שלי, לילדים שלי. אני באמת מרגישה שאני צריכה לשמור על עצמי בעת הזו. לצאת בערב מהבית לכיוון ירושלים ולדעת שיש רכבים שדולקים אחריי - זו לא תחושה נעימה. אי אפשר לפזר ככה ילדים בבוקר, כשיש אחרייך אנשים. אני מרגישה לא בטוחה", הסבירה סילמן.

"יש הפגנות נגדי שהן ממומנות ומנוהלות על ידי גורם חיצוני. צריך תקציבים כדי להביא אוכל ושתייה לשבת שלמה לאנשים שיפגינו. הם באו באוטבוסים וצריכים לישון באיזה מקום. אני לא יודעת מי ארגן את כל זה ולא יכולה להפנות אצבע מאשימה אבל הכיוונים ברורים לי". אומרת סילמן ומספרת על אחד המקרים שגרמו לה להבין שהגבול בין הפגנה לאיומים - נחצה. "הוא התקרב אליי ואמר 'אני ממש מרגיש כאב עם מה שאת עוברת, עם מה שהילדים שלך עוברים, זה פשוט נורא. אבל אל תדאגי, בהזדמנות הראשונה שתהיה לנו - אנחנו נשחט אותך'".