סילמן נגד הורוביץ: "לא נוכל לאפשר לאדם כזה להיות שר"

יו"ר ועדת הבריאות ביקרה את הוראתו של שר הבריאות שלא למנוע הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח ואמרה כי מדובר ב"פגיעה וזלזול בחברי הקואליציה". היא קראה לשר לחזור בו מדבריו והוסיפה: "במשמרת שלי זה לא יהיה"

זמן צפייה: 01:14

יו"ר ועדת הבריאות עידית סילמן ביקרה היום (ראשון) את שר הבריאות ניצן הורוביץ על הוראתו למנהלי בתי החולים לא למנוע הכנסת חמץ לשטח בתי החולים במהלך חג הפסח. סילמן אמרה כי ההוראה מהווה "פגיעה וזלזול בחברי הקואליציה. לא נוכל לאפשר לאדם כזה להיות שר".

כזכור, בשבוע שעבר פרסם שר הבריאות הבריאות מכתב למנהלי בתי החולים והורה להם להתיר הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך החג  - בהתאם לפסיקת בג"ץ בעניין. "כל המדינה בטלטלה ושר הבריאות מוצא לנכון לעסוק בדגלים של עם ישראל", אמרה סילמן. "יש דברים שקשורים לצביונה של מדינת ישראל והיא בעלת צביון מסורתי יהודי. לא נוכל לקחת חלק במקום שזו האמירה. קוראת לשר ולמשרד לחזור מהדברים".

ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ | צילום: מירי שמעונוביץ

"אנשים בשואה צמו בפסח כדי לא לאכול חמץ", הוסיפה סילמן, "זה זלזול בכמעט 70% מהציבור בישראל. אני מודיעה כאן בוועדת הבריאות שבמשמרת שלי זה לא יהיה - יש כאן חצייה של קו אדום. וזה בנפשי. אני קוראת לשר להוציא הנחיה מסודרת לבתי החולים שימשיכו להתנהל כמו כל השנים".

Original D9f76d02 291f 40e2 99
חה''כ עידית סילמן יו''ר ועדת הבריאות | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר סיעת יהדות התורה יעקב ליצמן מסר בתגובה: "מבקש לחזק את דברי יו"ר ועדת הבריאות בצורך למנוע הכנסת חמץ בחג הפסח בבתי החולים הממשלתיים. לצערנו, עמדת שר הבריאות הורביץ לאפשר הכנסת חמץ בפסח בבתי חולים היא חציית קו אדום ערכי ושינוי ממה שמקובל בישראל במשך כל השנים".

"מדובר בכפיה ממשית נגד רוב מוחלט של אזרחי ישראל, שאינם רוצים לפגוע ברגשות שומרי המצוות והמסורת, בהכשלת הבאים בשערי בתי החולים נגד דתם ואמונתם", הוסיף ליצמן, "מעבר לויכוח הפוליטי הנוקב, ברצוני לשבח את ח״כ סילמן על הבעת עמדה ראויה וחשובה, כפי שנדרש במדינה יהודית".