סילמן לא חוזרת בה: "ההחלטה שלי לפרוש היא סופית"

יו"ר הקואליציה הפורשת פרסמה הודעה ובה הבהירה כי אין לה כוונה לחזור בה מהחלטתה לעזוב את הקואליציה. "ההחלטה היא ערכית, קוראת לחברי בקואליציה ובסיעה להקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית"

זמן צפייה: 02:05

לא מתחרטת: ח"כ עידית סילמן הודיעה בצהריים (ראשון) בהודעה שפרסמה כי היא לא חוזרת בה מהחלטתה לפרוש מהקואליציה. "ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית ולכן היא סופית", נכתב בהודעה מטעמה של סילמן.

עוד נכתב כי "אני קוראת לחברי בקואליציה ובסיעה להביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור בישראל ולהקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית".

20220105092451 Noam3175
יו''ר הקואליציה הפורשת סילמן | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

כזכור, ביום רביעי שלחה יו"ר הקואליציה מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, יו"ר מפלגתה, וכתבה כי היא אינה יכולה עוד לשאת את "הפגיעה בערכים ובגדלית שהם מהות וזכות". סילמן הוסיפה כי "הגיעה העת לחשב מסלול מחדש". לאחר מכן בנט נפגש עם שרת הפנים איילת שקד וחבר ימינה ניר אורבך בניסיון למנוע פרישה נוספת.

לאחר הודעתה, ביום חמישי האחרון, נפגש שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך במשרד האוצר, ובמסגרת הפגישה הוחלט על ביטול המתווה למעונות לשנת 2023 ודחייתו בשנה נוספת. מדובר באחד התנאים שהציב אורבך לראש הממשלה נפתלי בנט כדי להישאר בקואליציה. שני התנאים הנוספים של אורבך היו כינוס מועצת התכנון העליונה כדי לאשר בנייה ביו"ש וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. אורבך אמר מוקדם יותר: "בלי התנאים האלה, לא אוכל להישאר בקואליציה".