רע"מ: "הזדמנות נוספת לקואליציה"; חוק פיזור הכנסת לא יעלה להצבעה

לאחר שהתכנסו אמש במשך שעות, חברי המועצה הקובעת את מדיניות מפלגת רע"ם החליטו כי המפלגה תישאר כעת בקואליציה. בעקבות זאת, האופוזיציה החליטה לא להעלות להצבעה את החוק לפיזור הכנסת. עבאס תקף את נתניהו: "המו"מ איתו מתועד בטלפון שלי". עימות התפתח בכנסת בין ח"כ בן גביר לחברי רע"מ - שהטיחו בו: "אתה סרטן, רצחת את רבין"

זמן צפייה: 02:29

יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס הודיע היום (רביעי) כי לפי החלטת מועצת השורא, הקובעת את המדיניות של המפלגה, רע"מ "תיתן הזדמנות נוספת לקואליציה".  בעקבות הודעת עבאס, האופוזיציה החליטה לא להעלות להצבעה את החוק לפיזור הכנסת. עבאס תקף את נתניהו: "המו"מ איתו מתועד בטלפון שלי".

כשמאזן גנאים ו-וואליד טאהא לצדו, אמר עבאס כי "רע"מ נכנסה לקואליציה כדי לקדם את האינטרסים של החברה הערבית לרבות פשיעה, אלימות, דיור, יוקר מחיה, מצוקות של הרשויות המקומיות, הנגב והיישובים הלא מוכרים ופעולות האכיפה הלא מידתיות".

מנסור עבאס
מנסור עבאס | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

"רע"מ מייצגת את הקול השפוי", אמר עבאס, "לא רק בחברה הערבית, אלא בכל החברה והציבור בישראל. היינו אמורים לקיים מסיבת עיתונאים וביטלנו אותה לאור האירוע המצער של הריגת העיתונאית, קולגה שלכם. גינינו את ההרג הזה, קראנו להקמת ועדת חקירה בינלאומית - מישהו צריך לתת את הדין בכל מקרה של הרג עיתונאים".

"אנחנו ממשיכים בתהליך שהובלנו כדי לתת מענה ופתרון לאזרחי מדינת ישראל הערבים. החברה הזו סובלת במשך שנים ממצוקות רבות, מפשיעה ואלימות, דיור, חינוך. יש 140 אלף אזרחים שאין להם שירותים מוניציפליים. לכן, רע"מ לקחה אחריות ויוזמה ולקדם את התהליך הזה. ייצבנו יחד עם השותפים שלנו את המערכת הפוליטית בישראל לאחר 4 מערכות בחירות. עשינו את המוטל עליהם".

"קיבלנו החלטה על רקע האירועים במסגד אל אקצא והשימוש הלא מידתי נגד מתפללים, הקפאנו את השתתפותנו בקואליציה. כעת ניתן לומר שהגענו להבנות. הגענו למסקנה כן לתת הזדמנות ולחזור לקיים את חובתנו בהתאם להסכמים הקואליציוניים. אנחנו מצפים ודורשים את קיום ההסכמים וההבנות שהגענו. ח"כ וואליד טאהא ניהל את המגעים מול הגורמים השונים בקואליציה ומצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויות השונות".

Lrwmnb
איתמר בן גביר בזמן הצהרת עבאס

באמצע הצהרתו של עבאס הגיע חבר הכנסת איתמר בן גביר והפריע להצהרה בצעקות. חבר רע"מ מאזן גנאים הטיח בו: "אתה הסכנה הכי גדולה למדינת ישראל. אתה סרטן. אתה רצחת ראש ממשלה, את רבין אתה רצחת".

חברי המועצה וראשי המפלגה התכנסו אמש למשך שעות ארוכות בכפר קאסם בדיון שהסתיים סמוך לחצות. הבוקר הייתה אמורה להתקיים מסיבת עיתונאים שבה יודיעו על החלטתם אך היא בוטלה עקב האירועים בג'נין ומות העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה מירי.

"אני רוצה להתייחס לדברים שאמר ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שחזר להסית וקורא לנו תומכי טרור", התייחס עבאס לדבריו של יו"ר האופוזיציה מוקדם יותר במליאה. "זה אותו נתניהו שניהלנו איתו מערכת יחסים גם בממשלה הקודמת. השם שלי מופיע בארבע החלטות ממשלה שהוא קיבל. ניהלנו מו"מ קואליציוני מתועד בטלפון שלי. היו פשרות והעברנו מסמכים וכנראה שנצטרך להוציא חלק מהתיעודים האלה".

"חברי מרכז הליכוד מאמינים לנו ולא מאמינים לנתניהו", המשיך יו"ר רע"מ. "גם הם היו בקשר איתנו ושלחו כל הזמן הודעות ואמרו שהם בעד שותפות שתביא ברכה לכל אזרחי המדינה. נתניהו שוב עושה אותו מהלך שאומר דבר אחד ועושה הפוך".