שמולי נגד שפיר: הרעיון היה להתחבר כמפלגה – שלום ולא להתראות

חבר הכנסת תקף את הח"כית שהצטרפה למחנה הדמוקרטי, לאחר שזו טענה כי למרות שנפגעה "מההתנהלות והשקרים" שלו, היא מזמינה את העבודה להצטרף. "נטשת בשעה קשה בשביל סידור עבודה נוח"

זמן צפייה: 00:40

חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה) תקף הבוקר (ראשון) את חברתו לשעבר למפלגה סתיו שפיר, וצייץ בטוויטר כי "סתיו, צאי כבר מהאובססיה שלך. במשך כל הקמפיין הפצת עלילה ושקר שהרצון שלי בחיבורים נועד להשיג לי מקום בכנסת ולא מטרה גדולה. נו, ומי נטשה את המפלגה בשעתה הקשה עבור סידור עבודה נוח?". זאת, לאחר שאמרה בריאיון לגל"צ כי נפגעה מ"ההתנהלות והשקרים שלו".

נוסף על כך, התייחס שמולי לכך שהזמינה אותו ואת מפגלת העבודה להצטרף למחנה הדמוקרטי, וכתב: "הרעיון היה להתחבר כמפלגה ולא לעשות אקזיט אישי. את הקריאות שלך שמרי לעצמך, שלום ולא להתראות". דבריו נאמרים כידוע, חמישה ימים טרם מועד סגירת הרשימות לכנסת ה-22.

בנוסף, הפנה שמולי לכתבה של חדשות 13 מלפני כחודש, שבה שפיר תקפה אותו ואמרה כי הוא מוכן "למכור את המפלגה כדי לקבל מקום רביעי במפלגה אחרת", ואף טענה: "אתה ממלכתי בטוויטר, אבל מאחורי הקלעים מעביר מסרים מאיימים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

שפיר: "פרץ עשה טעות – קוראת לעבודה להצטרף אלינו"

שפיר: "שמולי ימכור את המפלגה כדי לקבל מקום 4 ברשימה אחרת"

"המחנה הדמוקרטי": ברק ומרצ מתאחדים, שפיר תוצב במקום השני

איציק שמולי נואם בכנסת
איציק שמולי נואם בכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

שפיר אמרה בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר" כי "כבר שנים יש לי חלום שתהיה בישראל מפלגה אחת ולא שברי מפלגות, גם כשיש ביניהן חילוקי דעות - וסוף סוף הדבר הזה קורה. מפלגת העבודה צריכה להשלים עם המהלך הזה ולהצטרף למחנה הדמוקרטי, אין סיבה שעוד פעם השמאל הישראלי ירוץ בבחירות בפירוק במקום להתמודד יחד נגד השלטון המשיחי מימין.
החלטנו לעשות צעד אמיץ ולשנות את המפה הפוליטית".

"הדרך להשלים את המעשה הנכון היא שהבית האידיאולוגי שלי, מפלגת העבודה, תודה בטעות שעשתה ותצטרף", המשיכה. "האידיאולוגיה התנועתית שלי היא העבודה, אבל היא התגלגלה לטעות איומה שמעבירה מנדטים לימין. עשיתי מעשה שהוא אולי בלתי צפוי ומסוכן, אבל למען מדינת ישראל. למחנה שאני חלק ממנו הרבה מאוד שנים לא הייתה תקווה, הציבור שלנו הרגיש במקום שההנהגה שלנו תילחם בימין".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190728-0828' autoplay='0' credit='' desc='סתיו שפיר בריאיון ל"העולם הבוקר"' kid='1_hb39iebg' duration='444'']

סתיו שפיר
סתיו שפיר | צילום: חדשות 13

על הטענות נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק וקשריו עם עבריין המין ג'פרי אפסטין, אמרה: "אצלנו יש ערכים מאוד ברורים, אם מישהו מגיע לקו הפלילי של ההאשמות - נפרדים ממנו. על רכילות ועניינים צהובים אנחנו לא מסתמכים.

חברת הכנסת לשעבר מטעם מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, התייחסה אף היא לאיחוד בשמאל ולעזיבתה של שפיר את המפלגה בריאיון ל"העולם הבוקר", ואמרה כי "עד לפני רגע סתיו רצה לראשות העבודה ולא הייתה לה בעיה עם האידיאולוגיה של המפלגה. בעיניי, המעשה של שפיר אינו ראוי. זו פעם שנייה שהדבר קורה במפלגת העבודה, כאשר עמיר פרץ נבחר לראשות המפלגה - ומי שהתמודד מולו פתאום לא מצליח לעמוד בזה, וחותך למקום אחר שמסכן את המפלגה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190728-0839' autoplay='0' credit='' desc='מרב מיכאלי בריאיון ל"העולם הבוקר"' kid='1_y98zdh2p' duration='122'']

אמש גם כן קראה שפיר למפלגת העבודה להצטרף למחנה הדמוקרטי: "הבטחתי לציבור שאעשה הכל כדי לקדם את החיבורים במחנה - וקיימתי. זה יכול עוד לגדול, ואצלנו במחנה הדמוקרטי הדלת פתוחה. אני קוראת למפלגת העבודה, הבית האידיאולוגי שלי, להצטרף". את הדברים אמרה באירוע "שבתרבות" בבאקה אל-גרבייה.

כמו כן, טענה שיו"ר העבודה עמיר פרץ עשה טעות בכך שלא הצטרף לאיחוד בשמאל וקראה לו לחזור בו: "מנהיגים גדולים באמת יודעים ברגעים מכריעים לשים את האגו בצד, לשמוע את הציבור ולעשות חישוב מסלול מחדש. בזה מנהיגות נמדדת".