"אין שום דיל עם כבל, זו המצאה"

אחרי שהודיעה רשמית על כניסתה למירוץ לראשות ההסתדרות, ח"כ שלי יחימוביץ' מבהירה כי אינה חוששת מעימות מהיו"ר המכהן, אבי ניסנקורן

שלי יחימוביץ

"אין דיל פוליטי ביני לבין איתן כבל", מתחייבת הערב (ראשון) יחימוביץ' בראיון למהדורה המרכזית. "אנחנו הולכים למהלך הזה ביחד ונשתף פעולה כבני ברית, אבל אין שום התחייבות - זו המצאה של משרדי היחצנות המרובים ונוטפי הכסף שההסתדרות מעסיקה מכספי העובדים. אמנם היינו בעבר יריבים פוליטיים, אבל תמיד חיבבתי אותו והערכתי אותו, ואפילו הצעתי בעבר שותפות שהוא סירב לה", הוסיפה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לדברי חברת הכנסת, ההצטרפות שלה למרוץ על ראשות ההסתדרות נעשית על רקע אידיאולוגי מובהק. "כל מי שמכיר אותי יודע שזו תפיסת העולם שלי, גם כעיתונאית וגם כפוליטיקאית: הטיפול בפערים בין עוני ועושר, דיכוי עובדים, הזכות להתפרנס בכבוד. חוקקתי 50 חוקים, שרובם עוסקים בזה", הסבירה. לדבריה, "אני מסוגלת לקחת את הגוף הזה ולהפוך אותו לראש חץ עוצמתי למען זכויות העובדים".

"אני אוהבת את הכנסת", הדגישה חברת הכנסת. "אני באה בשמחה כל בוקר, אני משפיעה, יש לי כוח ומעמד ציבורי שמאפשרים לי לחוקק חוקים ולסכל מזימות רשע - אני לא בוכה על כך שאני לא בממשלה. נכון, יכול להיות שלא אהיה ראשת ממשלה וודאי שהשאיפה של כל אדם היא להגיע לצמרת, אבל הבחירה שלי היא אידיאולוגית ואמיתית".

יחימוביץ' הבהירה עוד כי אינה חוששת להתייצב לעימות מול ניסנקורן. "אבוא בשמחה לעימות כזה - אך אני קוראת לו להפסיק לנות להכשיל את המועמדות שלי. כבר שלוש שנים שהוא מכהן כמינוי של עופר עיני, והוא צריך לרצות לקבל את המנדט מהציבור במקום לכהן עוד חמש שנים ללא בחירות. אני מצפה שיכריז עוד הערב שהוא מפסיק לנסות ולהציב מכשולים בפני המועמדות שלי", סיכמה.

ניסנקורן עצמו אמר מוקדם יותר היום כי הוא אינו חושש מבחירות, ובטוח שינצח בחודש מאי. לטענתו, לתפיסתו הדרך שבה נעשתה ההכרזה של יחימוביץ הייתה בעייתית. "אני לא חושש מבחירות, הנושא של בחירות כן או לא, אין עניין - ותרשום, אני אנצח ניצחון מוחץ, הבעיה היא הדרך", אמר ניסנקורן. "יש פה דיל, קומבינה פוליטית שלא קשורה להסתדרות".