ח"כ שלי יחימוביץ': "רוצים בחירות חדשות"

חברת הכנסת המתמודדת לראשות ההסתדרות הגיבה לראשונה להחלטת ביהמ"ש לעצור את ספירת הקולות בבחירות בחשד לזיופים. "זה סדום ועמורה", טוענת יחימוביץ'

שלי יחימוביץ', אבי ניסנקורן. "זה סדום ועמורה". יחימוביץ' וניסנקורן
שלי יחימוביץ', אבי ניסנקורן. "זה סדום ועמורה". יחימוביץ' וניסנקורן | צילום: פלאש 90 , מרים אלסטר

לאחר שאמש הורה נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, לעצור לאלתר את ספירת הקלפיות בבחירות להסתדרות, מסבירה הבוקר (חמישי) ח"כ שלי יחימוביץ' מה עמד מאחורי הבקשה. "יש אלפי עדויות של רמאות וזיופים מאוד יצירתיים, מובנים ומתוכננים", אמרה יחימוביץ', שהצו הוצא לבקשת עורך דינה וסיעת "הבית החברתי", בריאיון לרשת ב'.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"משאית יוצאת מחיפה עם קלפיות מחצות ומגיעה לת"א רק ב-10:30 בבוקר, מטיילת כל הלילה", הסבירה הח"כית המועמדת לראשות ההסתדרות. "הקלפיות לא מאובטחות, פתוחות, ללא אזיקונים. כל הקלפיות מגיעות במרוכז למקום ספירה פורמלי לכאורה, ביהוד. ואז מתגלה לפתע שלא מדובר במקום נייטרלי, אלא במטה של ניסנקורן".

עוד אמרה יחימוביץ' כי סיעה תדרוש בחירות חוזרות, לאחר שלטענתה הבחירות האלו זוהמו. "בכל פעם שהפסדתי, אני לא חושבת שיש פוליטיקאי אחר שאמר כמוני, "אני מקבל את ההכרעה", הוסיפה. "אבל כאן היתה מערכת אלימה ושיטתית על הבוחר. הייתי שמחה ושלמה עם עצמי לצאת למצלמות בבוקר ולהגיד שאני מכבדת את הכרעת הבוחר - אבל אעשה שקר בנפשי אם אתן למסכת השקרים הזו לעבור".

עוד תקפה יחימוביץ' את יו"ר ההסתדרות הנוכחי ניסנקורן ואמרה כי לכאורה הוא אדם בלתי מזיק, אך הוא קרע לגזרים את הזכות לעבודה מאורגנת. "זה סדום ועמורה, אין דין ואין דיין. אני מאוד מקווה שנצליח לשכנע את ביהמ"ש לקיים בחירות נוספות. בכל מקרה אמשיך להיות פעילה בהסתדרות".

יחימוביץ וניסנוקרן מצביעים, אתמול
יחימוביץ וניסנוקרן מצביעים, אתמול | צילום: פייסבוק

בריאיון הבוקר לגלי צה"ל הדף יו"ר ההסתדרות ניסנקורן את טענות יחימוביץ'. "זהו מסע הסתה שקרי", אמר. "בואו לא ניתן להחלטה של השופט משמעות שאין בה". מסיעת 'עוגנים' בראשה עומד ניסנקורן נמסר בתגובה רשמית: "מרגע לרגע מתברר שהקשר של יחימוביץ' עם העולם אובד. היא ממשיכה להילחם בצורה פתטית".

אי סדרים בקלפיות

אמש קיבל בית המשפט את בקשת סיעת "הבית החברתי" ודרש מניסנקורן ויחימוביץ' להגיש את תגובתם לבית המשפט עד הבוקר, וזאת לקראת הדיון הנוסף שיתקיים בנושא 12:00 במעמד שני הצדדים. משמעות הצו היא שמלאכת ספירת הקולות נעצרה לפחות עד הדיון הנוסף שיתקיים היום.

"לאחר שעיינתי בבקשה ובנספחיה ועל מנת למנוע נזק בלתי הפיך כנטען בבקשה ומבלי לקבוע מסמרות, ניתנים בזאת צווים אירעים כמבוקש בבקשה", כתב אורנשטיין בהחלטתו. בקשתה של יחימוביץ' לעצור את ספירת הקולות הגיעה על רקע הטענות של שני הצדדים על שורת תקלות ואי סדרים בבחירות, בהם פריצה לקלפיות, מחסור בפתקי הצבעה, ושליחת הודעות מטרידות לבוחרים.

אתמול השמיעו אנשיה של יחימוביץ' טענות חוזרות ונשנות כי מעטפות ההצבעה, שאמורות להיות חלקות ובלתי מזוהות, מוספרו במקומות עבודה רבים. לטענתם, על המעטפות, האמורות להיות חלקות, הודפסו מספרים עוקבים אשר באמצעותם הוזהרו העובדים כי מספר המעטפה שלהם ידוע והצבעתם תיבדק.

קודם לכן פרסם מטה יחימוביץ' כי ספירת הקולות התנהלה ללא נוכחות יו"ר ועדת הבחירות, וכי כ-500 קלפיות נחשדו בזיופים ושוחררו לפתע לספירה בלא כל החלטה רשמית."זוהי הוכחה נוספת לכך שמדובר במערכת הבחירות המושחתת ביותר שהיתה אי פעם", טענה יחימוביץ'. "מתברר כי לא רק שהיו איומים והפחדות על עובדים הפוחדים לאבד את פרנסתם, אלא שהומצאה לשם האיום שיטה ממוסדת להפחדה, אשר התקיימה בכמה וכמה מקומות במקביל".