‎דוח צוק איתן: שימוע נוסף לראש הממשלה

רגע לפני פרסום הדוח שעוסק בכשלי המבצע בעזה, בדגש על הטיפול באיום המנהרות, צפוי מבקר המדינה לערוך שימוע נוסף לנתניהו - לבקשתו.

בצעד חריג, רגע לפני פרסום דוח מבקר המדינה בדבר איום המנהרות במהלך מבצע צוק איתן, מבקר המדינה יוסף שפירא צפוי לערוך שימוע נוסף לראש הממשלה בינימין נתניהו בתחילת השבוע הבא, בהתאם לבקשתו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

החלטת נתניהו לבקש שימוע נוסף מלמדת בעיקר על החשיבות שמיחס ראש הממשלה לדוח, שעלול לפגוע בתדמית הביטחונית שלו. נתניהו ביקש לערוך שימוע נוסף בכדי להציג למבקר מידע על 13 כינוסים של הקבינט שבהם לטענתו עלה נושא המנהרות לדיון במפורש.

%d7%9e%d7%a0%d7%94%d7%a8%d7%94

בהקשר זה יש לציין כי נתניהו כבר קיבל הזדמנות להציג את דבריו בפני המבקר בנושא. במשרדו של המבקר שפירא מאשרים כי אכן יתקיים שימוע נוסף, אך הוא יעסוק בנושאים שלא עסקו בהם בשימועים הקודמים כמו הפרק האחרון בדוח - העוסק בדין הבינלאומי.

יו"ר ועדת הכנסת לביקורת המדינה קארין אלהרר (יש עתיד) הביעה חשש שהמהלך המדובר יוביל לעיכוב נוסף בפרסום הדוח שלו צפים בדריכות המערכת הפוליטית.

לדבריה, גל שימועים מהסוג הזה עלול לשנות את מועד הפרסום המתוכנן. מנגד, במשרד המבקר מדגישים כי אין שינוי בלוחות הזמנים בעקבות השימוע הנוסף המתוכנן.