בעקבות דברי השופטים: שיקלי חזר בו מהעתירה לבג"ץ

שיקלי עתר לבג"ץ וביקש שראשי מפלגת ימינה בנט ושקד יגיעו לדיון בוועדת הכנסת שבו תיערך הצבעה על הכרזתו כפורש. בעקבות דברי שופטי בג"ץ הוא משך את העתירה

זמן צפייה: 01:48

חבר הכנסת עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה משך היום (ראשון) את עתירתו לבג"ץ, שבמסגרתה דרש כי ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד ינכחו בדיון בוועדת הכנסת מחר - שבו יוכרז כפורש. ח"כ שיקלי חזר בו בעקבות דברי השופטים, ובראשם השופט עוזי פוגלמן.

השופט פוגלמן פנה לח"כ שיקלי ואמר לו: "תסביר לנו, מדוע זו לא עתירה מוקדמת מדי? אדוני יכול לתת לנו מקרה אחד שבו בית המשפט אמר לוועדת הכנסת לא לדון במשהו?". לאחר מכן הוסיף: "ניתן לאדוני הזדמנות לחזור בו מן העתירה. אם לא - ניתן פסק דין היום". זמן קצר אחר כך, כאמור, משך ח"כ שיקלי את עתירתו.

ההחלטה להכריז עליו כפורש התקבלה בתחילת החודש, זמן קצר לאחר עזיבתה של חברת הכנסת עידית סילמן את הקואליציה, וכצעד שנועד להזהירה ולאותת לה על הכוונות. בנט החליט יחד עם חברי סיעתו כי שיקלי יוכרז כפורש.

כזכור, שיקלי לא הצטרף עם מפלגתו לממשלה בראשות בנט, והוא אינו חלק מהקואליציה, ומעמדו החדש כ"פורש" לא יאפשר לו להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגה המתמודדת בכנסת (או כחיבור עם מפלגה כזו), אלא רק במסגרת מפלגה חדשה.

בהודעה שיצאה מטעם סיעת ימינה, ובה הם מסבירים את הסיבות להכרזה על שיקלי כפורש, נכתב כי שיקלי הצביע 670 פעמים בניגוד לעמדת הסיעה והקואליציה. הגוף שאמור לאשר את המהלך היא ועדת הכנסת, אשר תתכנס לאחר חג הפסח.

ח"כ שיקלי הגיב כמה ימים לאחר מכן וכתב: "עם נחיתתי במולדובה במסגרת שליחות של 'איחוד הצלה', נודע לי על הכוונה להכריז עלי כפורש. מי שהכריז עליי פורש הוא מי שהפר אחת לאחת את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר - מי שתאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר".