שרן השכל: "שליחי הליכוד מציעים לי עד חצי המלכות - אין מצב"

מקום 5 בתקווה חדשה כתבה כי גורמים מטעם מפלגתה לשעבר מנסים לשכנע אותה להצטרף לגוש של נתניהו כדי שיוכל להשיג 61 חברי כנסת: "אני נאמנה לערכים שבשמם הוקמה מפלגתי, ולא לתיקים - שחררו"

זמן צפייה: 02:02

שרן השכל, שנבחרה לכנסת מטעם תקווה חדשה, כתבה הבוקר (שישי): "תודה לכל שליחי הליכוד שמציעים לי עד חצי המלכות, אבל אין מצב. אני נאמנה לערכים שבשמם הוקמה תקווה חדשה, ולא לתיקים. שחררו".

אתמול, עם ההכרזה על תוצאות הבחירות הסופיות, נודע סופית כי לגוש נתניהו יש רק 59 מנדטים, גם אם מפלגת ימינה תתמוך בו לראשות הממשלה. מנגד, לגוש להחלפתו יש 61 מנדטים, אם הם מצליחים להשיג את תמיכת רע"ם בהסכמת תקווה חדשה וישראל ביתנו.

לכתבות נוספות בנושא:

התייעצויות עם הנשיא והשבעת הח"כים: הלו"ז בדרך להקמת הממשלה

תוצאות סופיות: לפיד איבד מנדט לליברמן; אין שינוי במפת הגושים

ליברמן: "אקדם חוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה"

ח''כ שרן השכל
ח''כ שרן השכל | צילום: חדשות 13

כך נראית חלוקת המנדטים הסופית: הליכוד - 30, יש עתיד - 17, ש"ס - 9, כחול לבן - 8, יהדות התורה - 7, ימינה - 7, העבודה - 7, ישראל ביתנו - 7, תקווה חדשה - 6, הרשימה המשותפת - 6, הציונות הדתית - 6, מרצ - 6, רע"ם - 4.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מנסה לגבש כמות ממליצים מספקת שתאפשר לו להשתלט על הכנסת על מנת להיות ראש הוועדה המסדרת. המהלך יאפשר לו לבחור יו"ר כנסת חדש ולאחר מכן לחוקק חוק שימנע מבנימין נתניהו להתמודד לראשות הממשלה - חקו שאתמול יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע שיקדם. לכאורה, לפיד יוכל לקבל יותר ממליצים מנתניהו ואז לקבל את המנדט להרכבת הממשלה.

מנגד, בסביבתו של בנט אמרו בתגובה כי המהלך של לפיד יזיק לו. אם בנט ירצה להיות ראש הממשלה של ממשלת השינוי, המהלך של לפיד יעורר זעם בקרב מפלגות הימין. בסביבתו של בנט חושדים כי לפיד מנסה בעצם לכפות עליו רוטציה, דבר נוסף שמקשה עליו לחבור למהלך של יו"ר יש עתיד.