עמיר פרץ: "היעדר המיגון בצפון - אחד ממחדלי הממשלה הגדולים"

בריאיון לחדשות 13 אמר יו"ר העבודה-גשר כי על הציבור לצמצם העברת מידע רגיש ברשתות החברתיות • איילת שקד: "התנהלות הממשלה נכונה - ניסיון חזבאללה להתחמש בטילים מדויקים צריך להיעצר מיד"

זמן צפייה: 09:02

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, אמר בריאיון לחדשות 13 לאחר תקיפת חזבאללה כי היעדר המיגון בצפון הוא מחדל של הממשלה: "מדובר באחד המחדלים הקשים ביותר של הממשלה הזו. לפני ששה חודשים הממשלה אישרה תקציב של חמישה מיליארד שקל, שמתוכם התחייבה להעביר חצי מיליארד באופן מיידי לטובת מיגון בצפון. הועברו בסך הכול 125 מיליון שזה לעג לרש. מה שמערכת הביטחון צריכה זה שהעורף יהיה מוגן".

פרץ, שהיה שר הביטחון בתקופת מלמת לבנון השנייה, הזהיר את הציבור בנוגע לדליפת מידע ברשת: "אני מבקש לצמצם ככל האפשר את העברת המידע ברשתות החברתיות, כי אלו הכלים שחזבאללה יודע לאתר וללמוד מהם. רצוי שגם האזרחים יהיו חלק מניסיונותינו לצמצם את המידע שזורם לחזבאללה".

פיצוץ בגבול הצפון
פיצוץ בגבול הצפון | צילום: חדשות בזמן

פרץ אמר כי אינו מאמין שהאירועים המתרחשים כעת בגבול הצפון מושפעים משיקולים פוליטיים: "אני יוצא מנקודת הנחה שאין לא ראש ממשלה ולא שר ביטחון שישתמש בבנים שלנו לצרכים פוליטיים ולכן, חרף העובדה שאנחנו במערכת בחירות, אני בטוח שצה"ל מגיש את התוכניות הנכונות. לצה"ל יש תוכנית מדויקת כיצד לפעול בתגובה לכל אירוע".

"נסראללה צריך לדעת שאם הוא יחצה קווים אדומים אנחנו לא נהסס לפעול בכל דרך. חייבים לשמור על ההרתעה שהשגנו והשתמרה כמעט 12 שנים".

פרץ ביקר את התנהלות הממשלה בנוגע לחשיפת פעולותיה: "אני חושב שהגיע הזמן להחזיר את העמימות. אין שום תועלת בלייצר אינפורמציה חופשית מיותרת. אם אתה רוצה להעביר מסר לחזבאללה יש כל כך הרבה דרכים. אין שום צורך לעמוד במסיבת עיתונאים ולאיים – זה לא מרגש אף אחד".

יו''ר חזבאללה חסן נסראללה
יו''ר חזבאללה חסן נסראללה

יו"ר ימינה, איילת שקד, התראיינה גם היא לחדשות 13. לדבריה, הממשלה פעלה בצורה נכונה: "עוד בתקופה שאני ישבתי בקבינט הביטחוני היו שני קווים אדומים שגם היום ממשלת ישראל עומדת עליהם - הראשון הוא שלא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה והקו האדום השני הוא שלא נאפשר לחזבאללה להתחמש בטילים מדויקים. זה דבר מאוד חשוב שישראל צריכה לעמוד עליו וטוב שהיא עושה את זה".

"צריך לדעת שבמשך 20 שנה מדינת ישראל לא עשתה כמעט כלום ונתנה לחזבאללה להתחמש ב-130,000 טילים, אבל זה מצב ששינה את המציאות בגבול הצפוני ועליית המדרגה בניסיון חזבאללה להתחמש בטילים מדויקים צריך להיעצר מיד. לעומת זאת, מהרגע שאיראן החלה בתוכנית חדירה אל תוך סוריה, מדינת ישראל החלה לפעול. נעשות פעולות, וזה חשוב מאוד שישראל כל הזמן עם יד על הדופק ולא נותנת להם להגביר את האחיזה".

יו''ר ימינה, איילת שקד
יו''ר ימינה, איילת שקד | צילום: חדשות 13

לדברי שקד, הביקורת שהביעו היא ושותפה נפתלי בנט כשהיו חברי קבינט לא הייתה על ההתנהלות הביטחונית בגזרה הצפונית אלא בגזרות האחרות: "בארבע השנים שבהן הייתי חברת קבינט בגזרה הצפונית פעלנו בצורה נכונה, רצינית ואחראית".