שקד: "איחוד בימין זה צו השעה, הכדור נמצא אצל פרץ"

יו"ר הימין החדש אמרה כי בכוונתה להקים גוש עם כל המפלגות שנמצאות מימין לליכוד, כדי לא לאבד קולות: "מעין מפלגה רפובליקנית גדולה, אני קוראת לזה 'הימין המאוחד'"

זמן צפייה: 03:15

יו"ר הימין החדש, איילת שקד, קראה היום (חמישי) לבית היהודי להסכים לדרישותיה לאיחוד של שתי המפלגות, והודיעה על כוונתה להקים גוש ימני שיאחד את כל המפלגות שמימין לליכוד.

"אחדות בימין זה צו השעה, הציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה", אמרה. "התפשרנו כבר על דרישת הריצ'רץ'. "הכדור נמצא אצל איחוד מפלגות הימין. העניין דחוף. אם האיחוד יתאפשר, בכוונתי להקין גוש ימין עם כל מפלגות הימין. מעין מפלגה רפובליקנית גדולה עם מגוון רחב של דעות מימין לליכוד".

Untitled 2

"נפתלי בנט מנהל בשם המפלגה את המשא ומתן, הוא עושה כל מאמץ בתיאום מלא איתי להביא לאיחוד" המשיכה. "הסכמנו אפילו לרדת מהריצ'רץ' למרות שאנחנו גבוהים מהם בסקרים".

"אני חושבת שאיחוד זה הדבר הנכון", סיכמה. "נתניהו בכל מערכת בחירות עושה קמפיין גוועלד כדי להביא מצביעים לליכוד כדי לא לאבד קולות. אני קוראת להקים מפלגה אחת גדולה מימין לליכוד. אני קוראת לזה 'הימין המאוחד'".

לאחר שיונתן אוריך, יועץ התקשורת של ראש הממשלה, צייץ כי "קיבל את בלייזר מוקדם השבוע", בהתייחס לצילום השער של שקד לריאיון ב"ידיעות אחרונות", שקד הגיבה: "אני רוצה לציין שזו פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שאישה עומדת בראשות מפלגת ימין. כנראה שקשה לו להתרגל".

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: וסי איפרגאן

פרץ אמר מאוחר יותר לערוץ 7: "יש לנו משימה גדולה לבנות את גוש מפלגות הימין. נפגשתי עם שקד ובנט ואנו דנים בסוגיות. אני מאמין שזה יקרה. אני מבקש מכל צד לבוא עם רצון טוב, צניעות, ואחריות לאומית".

איתמר בן גביר מעוצמה יהודית מסר: "התקשרתי לפני מספר דקות לרב רפי פרץ, והודעתי לו כי אני לא אגיע לפגישה עימו היום בשל ההדלפה החמורה שלה לתקשורת. אני מבין שמנסים להפוך אותי לקלף מיקוח מול בנט ושקד, אבל אני מבהיר חד משמעית: אני לא קלף מיקוח של אף אחד. בבית היהודי התכוונו להציע לי את המקומות הרביעי והשמיני - אנחנו דוחים את ההצעה. הדרישות שלנו נשארות כפי שהן: המקומות השלישי, השישי התשיעי והשנים עשר".

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי אנשי התקשורת ינון מגל ושמעון ריקלין מקיימים מגעים להצטרף למפלגת הימין החדש. השניים מגישים מאז דצמבר האחרון תוכנית בערוץ 20 בשם "ריקלין&מגל". כזכור, מגל כיהן בכנסת ה-20 מטעם מפלגת הבית היהודי, אך התפטר ב-2016 לאחר שצפו נגדו תלונות בגין הטרדה מינית בעת עבודתו כעורך אתר "וואלה" - תלונות שנסגרו ללא הגשת כתב אישום. אם הצטרפותם של אנשי התקשורת תצא לפועל, הם צפויים להיות משובצים בראש הרשימה - אחרי שקד ובנט.

ריקלין ומגל סירבו להתייחס לפרסום, וממפלגת הימין החדש נמסר: "איננו מתייחסים לשמות שאיתם אנחנו מנהלים משא ומתן, הרשימה הסופית תפורסם ב-1 באוגוסט".

בבד בבד נמשכים המאמצים לאיחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש, שעל פי הערכות צפוי לצאת לפועל. עם זאת, השרה לשעבר וראשת הימין החדש, איילת שקד, מתכוננת גם לקראת תרחיש בו האיחוד יכשל.

נפתלי בנט ואיילת שקד בסיור בגוש עציון
נפתלי בנט ואיילת שקד בסיור בגוש עציון | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר אתמול פורסם כי מפלגת איחוד מפלגות הימין דורשת להתאחד עם הימין החדש בשיטת ריץ' רץ' משולש, כאשר הימין החדש וסיעות הבית היהודי והאיחוד הלאומי יקבלו מועמד ברשימה על פי סדר. מנגד, שקד ובנט מתעקשים להחשיב את סיעתו של סמוטריץ' כחלק ממפלגת הבית היהודי, ולהתאחד במתכונת "ריץ' רץ'" רגילה.

בימין החדש טוענים כי הצעתם מעניקה יתרון לבית היהודי, שיקבל את המקומות האי-זוגיים ברשימה מאוחדת, כך שבמידה והמפלגה תקבל מספר אי-סוגי של מנדטים, יקבלו פרץ וסמוטריץ' חבר כנסת אחד יותר משקד ובנט.