שקד מאיימת: לא אתמוך בממשלה אם לא אהיה בוועדה למינוי שופטים

בכירת ימינה דורשת את מקומה של מיכאלי בוועדה, ומתנה בכך כניסה לממשלת שינוי • תקווה חדשה דורשת פיצול של תפקיד היועמ"ש ובנייה בהתנחלויות • בכירים בליכוד: נתניהו גרר אותנו לאופוזיציה

זמן צפייה: 05:32

המגעים להרכבת ממשלה: חברת הכנסת איילת שקד איימה היום (שני) כי אם לא תקבל את מקומה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בוועדה למינוי שופטים - היא תיסוג מתמיכתה בממשלת השינוי. בינתיים, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שכבר חתם עם מיכאלי על הסכם קואליציוני, העניק לה גיבוי.

חברותה של שקד בוועדה למינוי שופטים חשובה למפלגות הימין, זאת מכיוון שהן חפצות בשלושה נציגים ימנים, שיהיה ביכולתם להטיל וטו בכל הקשור לבחירת שופטים לבית המשפט העליון. הדרישה של שקד מתואמת עם יו"ר המפלגה נפתלי בנט. בגוש השינוי מעריכים כי בסופו של דבר יהיה ניתן לפתור את העניין וכי זה לא ימנע מלפיד להכריז ביום רביעי הקרוב שעלה לידו להרכיב ממשלה. 

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סינוואר: מוכנים למו"מ רציני ומהיר עם ישראל על חילופי שבויים

בשל עומס החום הקיצוני: גל שריפות ברחבי הארץ

לפיד: "מקווה להודיע על הקמת ממשלה לפני יום רביעי"

יו''ר העבודה מרב מיכאלי באולפן חדשות 13
יו''ר העבודה מרב מיכאלי באולפן חדשות 13 | צילום: חדשות 13

בד בבד, גם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, מערים קשיים בדרך להקמת ממשלה, באמצעות דרישה שבהסכם הקואליציוני תופיע הסכמה כללית של מפלגות הקואליציה לפיצול תפקידי היועץ המשפטי לממשלה והתובע הכללי - כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

רוב מפלגות הקואליציה העתידית תומכות בדרישת סער, אך כדי לבצע את הרפורמה דרושה הסכמה כללית של כלל המפלגות. זאת ועוד, במפלגתו של סער דורשים לעגן בחוק את המשך הבנייה בהתנחלויות, ואפילו הציגו מפות של ההתיישבות והמשך הבנייה בהן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון/ לע''מ

בתוך כך, בכירים במפלגת הליכוד מתחו היום ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, עקב ההפנמה כי גוש הימין עשוי למצוא את עצמו באופוזיציה. חברי המפלגה פנו לאחד הבכירים בה בבקשה שישכנע את נתניהו לפנות את מקומו כיו"ר המפלגה.

בנוסף, גורמים בכירים במפלגה הביעו תסכול גדול וטענו כי "נתניהו גרר אותנו לאופוזיציה. אם הוא היה מפנה את תפקידו אחרי עשור וחצי בראשות הממשלה, הימין והליכוד היו נשארים בשלטון".