שקד תוקפת את מירי רגב: "אין קו תחתון שהיא לא תדרדר אליו"

שרת הפנים פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה ויצאה נגד דרישת חברת הכנסת מהליכוד לפנות לבית המשפט העליון כדי שיעצור את מינוי הרמטכ"ל בתקופת ממשלת המעבר. "הליכוד? מישהו בבית? מישהו אצלכם מבין את הפגיעה האסטרטגית שרגב מנחיתה עלינו?"

מירי רגב, איילת שקד
מירי רגב, איילת שקד | צילום: יונתן זינדל, אריה לייב אברמס, פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד תקפה הבוקר (ראשון) את ח"כ מירי רגב מהליכוד, ובפוסט שכתבה בחשבון הפייסבוק שלה היא יוצאת נגד התנגדות הליכוד למינוי רמטכ"ל בתקופת הבחירות. "מירי רגב לא עוצרת באדום", כתבה שקד, "ומספקת הדגמה עצובה לבדיחה על ההוא שביקש לעקור לעצמו עין אחת רק כדי שיעקרו לחברו שתי עיניים".

"שנים מתנהל פה מאבק של המחנה הפוליטי, מכלל המפלגות, מול בית המשפט העליון על גזילת סמכויות הממשלה בפגרת הבחירות", כתבה שקד בפתח דבריה, "בניגוד מפורש ללשון חוק היסוד שקובע כי הממשלה היוצאת ממשיכה ברצף 'במילוי תפקידיה', ובניגוד למסקנות ועדת ברנזון שדנה בעניין הזה וקבעה כי הצרת סמכויות הממשלה היוצאת 'תפגום בתפקודו התקין של הממשל, והיא עלולה לפגוע בפעילות החיונית' - קבע העליון שממשלת מעבר (ביטוי שלא מופיע בספר החוקים...) חייבת לרסן את עצמה ולנהוג באיפוק".

"כנגזרת מכך לעליון יש ציפייה שהממשלה לא תמנה מינויים מלבד אלה שהעליון עצמו יסבור שהם חיוניים", הוסיפה שקד, "העליון רק שכח להודיע לאיראנים, ללבנונים, לפעילות הכלכלית ולמשק כולו שכרגע אנחנו בהפסקה. שהמשחק בפוס. הם הרי מן הסתם יתחשבו. לאיוולת המשטרית הזו מצטרפת עכשיו מירי רגב מהליכוד כשהיא מתנגדת למינוי רמטכ"ל".

.ח''כ מירי רגב
ח''כ מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד כתבה שרת הפנים: "במקום לחזק את נציגי הציבור שמבקשים להמשיך ולנהל את ענייני המדינה גם בתקופת בחירות. במקום לאפשר למנות רמטכ"ל (!!!) - רגב וחברים נוספים מבקשים לעגן את ההמצאה המשפטית לפיה אסור לממשלה למנות בזמן ממשלת מעבר. הם תוקפים את היועמ״שית, אבל על מה? על זה שהיא שוקלת לאפשר לחבר בממשלה להמשיך ולקדם את המדיניות שלו. גם בזמן הזה. גם ביחס למינויים".

"וכמובן שאין קו תחתון שהיא לא תדרדר אליו", המשיכה שקד, "השיח הציבורי סביב שאלת מינוי רמטכ״ל בעת הזו הוא לגיטימי ואף מתבקש, אך כנראה שהביקורת הפוליטית על מינוי רמטכ"ל בזמן פגרה אינה מספיקה לרגב. היא רוצה לפנות לעליון, בשבתו כגננת של הכנסת והממשלה, כדי שיעצור את המינוי".

עוד הוסיפה: "אחרי שחבריה פנו לעליון רק לאחרונה להתערב בענייניה הפנימיים של הכנסת ביחס לקביעת היחס בין החברים בוועדות הכנסת נותר לדעתי רק להעניק לשופטים חבילת פמפרס פרימריום ולבקש מהם להתחיל לחתל את חברי הרשות המחוקקת והמבצעת. אם בייביסיטר אז עד הסוף".

"מעניין אותי אם רגב וחבריה בכלל מעסיקים את עצמם בשאלה מה יאמרו אח"כ?", סיכמה שקד, "איך בדיוק ימשיכו לבקר את החלטות העליון בעניין סמכויות ממשלה יוצאת? הרי עכשיו כשמתאים לכם אתם תומכים בהן. הלו, הליכוד? מישהו בבית? מישהו אצלכם מבין את הפגיעה האסטרטגית שרגב מנחיתה עלינו?".

שרת הפנים איילת שקד
שרת הפנים, איילת שקד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול הבהירה שקד בעמוד הפייסבוק שלה כי בכוונתה להתמודד עד הסוף בבחירות 2022. "אני מתכוונת לרוץ עד הסוף ולהוביל מפלגה שתהיה מורכבת מאנשי ימין", כתבה שקד, "אני קוראת לציבור הסרוג, הדתי לאומי ולאנשי ימין ומרכז, שהמדינה הזו יקרה להם כל כך, למי שרגיל לאהוב ולא למי שבוחר לשנוא, לאלו ששירתו בצבא או בשירות לאומי, לאלו שתורמים למדינה הזו יום יום, ימינה הייתה הבית שלכם ותישאר הבית שלכם".