שקד עונה לנחמן שי: "שיתמקד במשימה במקום להוציא את דיבתה של ישראל"

לאחר ששר התפוצות כינה את מתווה הפליטים של השרה שקד בריאיון שהעניק כ"פתרון מביש", השיבה לו שקד: "ישראל תקלוט אזרחים מאוקראינה ורוסיה בהיקפים נרחבים מאד, מצפה מהשרים להיות גאים במדינה שלהם ולא לצייץ בחוסר אחריות"

Whatsapp Image 2022 03 08 At 1
שרת הפנים איילת שקד | צילום: אלעד זגמן-ענבה

שרת הפנים איילת שקד הגיבה היום (רביעי) לדבריו של שר התפוצות נחמן שי, שתקף הבוקר את מתווה הפליטים של השרה בריאיון שהעניק לרדיו 103FM וכינה אותו "פתרון מביש". "מציעה ששר התפוצות יתמקד במשימה הלאומית העומדת לפתחנו לקליטת עשרות אלפי עולים, ולא בהוצאת דיבתה של ישראל וערעור מדיניות ההגירה שלה".

עוד מדבריו של שר התפוצות: "הפתרון אומר שאנחנו נותנים לגליזציה ל־20 אלף אוקראינים שכבר נמצאים בישראל, שהם עובדים לא חוקיים". בהמשך תגובתה, כתבה לו השרה: "ישראל תקלוט אזרחים מאוקראינה ורוסיה בהיקפים נרחבים מאד גם ביחס לעולם, מצפה מהשרים להיות גאים במדינה שלהם ולא לצייץ בחוסר אחריות".

קבלת הפליטים בנתב''ג
קבלת הפליטים בנתב''ג | צילום: דוברות אל על

כזכור, בריאיון שהעניקה השרה שקד לחדשות 13 מוקדם יותר השבוע, אמרה: "המשימה הראשונה היא קודם כל לחלץ את הישראלים מהגבולות", אמרה שקד, "משרד החוץ עושה עבודה יוצאת מן הכלל. אנחנו מוכנים לקליטת עלייה, כל מי שהוא יהודי או זכאי חוק השבות - המשרד שלי יחד עם משרד הקליטה ועם נתיב יטפל בזה".