לשכת שקד: כהנא הודיע כי אין בכוונתו להתפצל מימינה

יו"ר ימינה נפגשה בלשכתה עם סגן שר הדתות, שהודיע לה כי אין בכוונתו להתפצל לסיעה נפרדת. בחצות יפקע המועד שבו ח"כ יכול להתפצל ולקחת איתו את יחידת המימון שלו, והחל ממחר מי שיתפצל מסיעתו ישאיר את יחידת המימון בסיעה הקודמת שלו

זמן צפייה: 00:17

יו"ר ימינה, שרת הפנים איילת שקד, נפגשה היום (ראשון) בלשכתה עם סגן שר הדתות מתן כהנא, שהודיע לה כי אין בכוונתו להתפצל מימינה "בימים הקרובים". כידוע, בחצות יפקע המועד בו ח"כ יכול להתפצל ולקחת איתו את יחידת המימון שלו, והחל ממחר מי שיתפצל מסיעתו ישאיר את יחידת המימון בסיעה הקודמת שלו.

במקרה של ימינה, לפי החוק הקובע את כמות המתפלגים הדרושה לפי מספר החברים בסיעה, יש צורך בלפחות שלושה חברי כנסת שיירצו להתפלג. סגן השר אביר קארה וח"כ שירלי פינטו מאותתים שייתכן כי ימשיכו עם שקד, אך הם עדיין לא הודיעו על כך באופן רשמי.

סימן השאלה הוא סביב הח"כים שפרשו מהקואליציה, והיו בין הגורמים שהובילו לנפילת הממשלה, עידית סילמן וניר אורבך, וההחלטה שלהם במידה רבה יכולה לאותת האם בליכוד מעוניים ששקד תרוץ - כדי שתשלים להם לקואליציה של 61.

איילת שקד ומתן כהנא לאחר פרישת בנט
איילת שקד ומתן כהנא לאחר פרישת בנט

הבוקר כתב כהנא בעמוד הפייסבוק שלו: "המטרה שלי היא להמשיך את המסע אותו התחלתי יחד עם בנט. לפעול בכל כוחי לממשלת אחדות רחבה מתוך הבנה כי במציאות הפוליטית הנוכחית ממשלה של צד אחד זה דבר רע מאוד למדינת ישראל. בימים אלו אני בוחן את הדרך בה אוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות האלה".