בנט יכריז מחר שיקים ממשלת שינוי עם לפיד; איילת שקד תתמוך

יו"ר ימינה צפוי להסביר בהצהרתו לציבור, בין היתר, מדוע בחר להפר הבטחות מפורשות שנתן. שקד לא צפויה לפרק את המפלגה אם תשתכנע סופית שהקמת ממשלת ימין אינה אפשרית

זמן צפייה: 06:07

המגעים להרכבת הממשלה: יו"ר ימינה נפתלי בנט צפוי למסור הצהרה מחר (ראשון) בערב בדבר החלטתו, כאשר בין היתר הוא יסביר לציבור מדוע הוא הפר הבטחות מפורשות שהוא נתן, ואת העובדה שמבחינתו לא הייתה לו אפשרות להקים ממשלת ימין, זאת על אף שהגדיר אותה כ"עדיפות ראשונה". לצד זאת, בנט יעמוד בהבטחת הבחירות המשמעותית ביותר שלו והיא למנוע בחירות חמישיות.

עם זאת, השבעת הממשלה לא יכולה לקרות במהלך השבוע הקרוב בגלל עניינים טכניים, אלא רק בשבוע הבא, כשבמקביל ראש הממשלה בנימין נתניהו מגביר את הלחץ שלו על חברי ימינה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל לחמאס: הפסקת אש ושיקום הרצועה – בתמורה להחזרת השבויים

טרגדיה בקפלן: אישה בהיריון מתקדם נפטרה, גם היילוד לא שרד

מגפת הקורונה: בוויטנאם גילו זן חדש שמתפשט מהר יותר באוויר

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה לתקשורת
איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה לתקשורת | צילום: רויטרס

חברת הכנסת איילת שקד צפויה להצטרף ליו"ר ימינה בנט לממשלת השינוי, זאת אם תשתכנע סופית כי אין אפשרות להקים ממשלת ימין. כמו כן, לשקד אין כוונה לפצל את ימינה או להכשיל את יו"ר המפלגה בנט אם אכן יבחר ללכת לממשלה שכזו. בתוך כך, סיעת ימינה תתכנס מחר בביתו של בנט ברעננה ויעודכנו בהתפתחויות האחרונות.

זאת ועוד, טרם סגירת ממשלת השינוי, שקד עשויה לדרוש את תיק הנגב והגליל שכבר הובטח למפלגת ישראל ביתנו. בנוסף, שקד תתנגד לחברותה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בוועדה למינוי שופטים.

שרת התחבורה, מירי רגב, התייחסה הערב להתפתחויות הפוליטיות ואמרה: "בדיוק לפני שנתיים הובילו בנט ושקד את מדינת ישראל לכאוס פוליטי עם מיזם "הימין החדש" שקרס ושרף את קולות הימין מתחת לאחוז החסימה. היום, הם דוהרים לממשלת שמאל עם קולות מצביעי הימין שנגזלו בהונאה פוליטית מהחמורות שידענו. אז והיום, האגו חסר המעצורים של בנט ושקד ממיט אסון על המחנה הלאומי. עוד הוסיפה רגב כי "יש לכם עוד זמן להתעשת, אל תמכרו את ערכי הימין".

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

כזכור, "ממשלת השינוי" כוללת 61 חברי כנסת, יחד עם התמיכה של מנסור עבאס. כמו כן, במפלגת הרשימה המשותפת יש נכונות לפרוס רשת ביטחון עבור הקמת ממשלת שינוי, ולהמנע אם צריך מהבצעה נגד כדי לאפשר את ההשבעה.