שקד על טענת השגריר האוקראיני: "המטרה שלנו היא לשמור על האינטרס הישראלי"

שרת הפנים התייחסה לאכזבה באוקראינה מכך שהממשלה לא אפשרה כניסת פליטים אוקראינים, ואמרה כי 97 אזרחי אוקראינה נכנסו לארץ, וסורבו רק שניים מגאורגיה ומפולין. שקד הוסיפה כי ישראל תצטרף לעמדה שתובא ע"י רוב המדינות באו"ם, וכי הממשלה מוכנה לקליטת עלייה. "המשימה הראשונה היא קודם כל לחלץ את הישראלים מהגבולות"

זמן צפייה: 06:19

שרת הפנים איילת שקד התראיינה הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, והגיבה לטענתו של שגריר אוקראינה בישראל שאמר כי באוקראינה מאוכזבים ממשלת ישראל שלא אפשרה כניסת פליטים אוקראינים. שקד אמרה כי נכנסו 97 אוקראינים, וסורבו רק שניים מגאורגיה ומפולין.

"המשימה הראשונה היא קודם כל לחלץ את הישראלים מהגבולות", אמרה שקד, "משרד החוץ עושה עבודה יוצאת מן הכלל. אנחנו מוכנים לקליטת עלייה, כל מי שהוא יהודי או זכאי חוק השבות - המשרד שלי יחד עם משרד הקליטה ועם נתיב יטפל בזה".

"הדבר הנוסף זה כמובן סיוע הומינטרי לאוקראינה", הוסיפה, "אנחנו מסייעים לכל האזרחים ככל הניתן. הדבר האחרון זה שמירה על האינטרסים של מדינת ישראל. אנחנו במציאות מורכבות, האחריות בראש ובראשונה לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלנו".

על הצעת הגינוי לרוסיה בעצרת הכללית של האו"ם אמרה שקד: "כשתבוא החלטה, ישראל תצטרף לעמדה שתובא על ידי רוב המדינות. אנחנו צריכים לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל ולסייע במה שאנחנו יכולים, הומניטרי או דברים אחרים קודם כל צריכים לדאוג למדינה שלנו. מדינה כמו שלנו צריכה לעשות מה שנכון עברנו, למדנו מהעבר ומהווה. יש לנו את האחריות".