שקד על עדותה של מרים אדלסון: "יכולה להבין על מה היא מדברת"

יו"ר ימינה התייחסה בריאיון ל"לפני החדשות" לעדות לפיה אשת רה"מ השפיעה על המגעים הקואליציוניים. על הטענות של יאיר נתניהו כי נפגשה עם ליברמן: "שיספר את זה בטלוויזיה - ויחטוף תביעה"

זמן צפייה: 09:14

בחירות 2019 - הסיבוב השני: יו"ר ימינה איילת שקד התייחסה הערב (חמישי) לעדותה של מרים אדלסון שנחשפה בחדשות 13, שבה טענה כי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו השפיעה על המגעים הקואליציוניים בשל שנאתה לבנט ושקד, ואמרה כי "אני יכולה להבין על מה היא מדברת". את הדברים אמרה בריאיון לתוכנית "לפני החדשות".

כמו כן, התייחסה יו"ר ימינה לטענות של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, לפיהן שמע אותה מסתודדת עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במהלך אירוע: "זה שקר וכזב, ואם יאיר נתניהו רוצה שיבוא ויספר את זה בטלוויזיה - ויהיה מוכן לקבל אחר כך תביעת דיבה".

שקד סיפרה כי "ב-2013 נתניהו הודיע לבית היהודי שאנחנו באופוזיציה, הכניס את ציפי לבני, חתם איתה על הסכם קואליציוני, נתן לה את תיק המשפטים ולהיות אחראית על המשא ומתן עם הפלסטינים, קרא ללפיד ורצה להכניס אותו. רק בזכות התרגיל שעשינו של השותפות עם לפיד, הצלחנו להיכנס לקואליציה, אחרת הציונות הדתית הייתה מושלכת לאופוזיציה".

לכתבות נוספות בנושא: 

עדות שלדון אדלסון: "שרה משוגעת לגמרי, כפייתית למראה שלה"

נתניהו בחקירה על בנו: "ראיית עולמו לא תמיד תואמת את העובדות"

נתניהו: "קשה להוציא מבנט ושקד התחייבות שימליצו עלי"

איילת שקד
איילת שקד | צילום: החדשות 13

"ראש הממשלה משחרר קמפיין אגרסיבי מאוד ספציפית נגד המפלגה שלנו. כל מי שמבין את המצב הפוליטי רואה שהליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר, כרגע הליכוד עוברת בכל הסקרים משמעותית את כחול לבן", הוסיפה. "בכל מערכת בחירות הליכוד מסיימת עם 5 מנדטים יותר מאשר בסקרים. נתניהו לא הולך על המצביעים של ש"ס או יהדות התורה, עובדתית הוא הולך אך ורק עלינו - מה שמעורר חשש שהוא לא יכניס אותנו לקואליציה".

על הצהרת הסיפוח של רה"מ נתניהו אמרה: "אפשר להתחיל עם פינוי חאן אל-אחמר, זה צעד קטן אבל משמעותי. ההצהרה חשובה, אבל אם אנחנו לא נהיה בממשלה היא תישאר הצהרה ולא תהפוך למעשים, אני לא מאמינה שהוא יקיים אותה. כשנכנסנו לפוליטיקה ב-2013 זה היה אחרי נאום בר אילן של נתניהו, ההכרה שלו במדינה פלסטינית. לקח לנו שבע שנים לשכנע שריבונות היא הדבר הנכון.

גדעון סער (הליכוד) התייחס לדברי שקד ב"לפני החדשות": "היא הרי תהיה בליכוד, היא רצתה להיות בליכוד. היא לא יכולה להטיף לליכוד מוסר, רבע שעה אחרי שהיא רצתה להצטרף אליו. היא רצתה שיריון - זכותה לרצות, אבל אין חובה להיעתר. איילת שקד היא שותפה, אם נצליח להרכיב את הממשלה היא תהיה שותפה בממשלה".

[brightcove_iframe video_id='programs-before-the-news-articles-20190912-1939' autoplay='0' credit='' desc='גדעון סער מגיב לשקד ב"לפני החדשות"' kid='1_fx5z4zqr' duration='69'']

כאמור, ביום ראשון נחשפו עדויותיהם של המוציא לאור של עיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון, ורעייתו מרים - מחקירותיהם בתיק 2000. בעדותה, סיפרה אדלסון על השפעת שרה נתניהו על יחסו של בעלה לדמויות בולטות במערכת הפוליטית: "מפריע לי שיש ראש ממשלה כזה שיש לו אישה שקובעת הכול. היא אומרת לו את מי להעלות למטוס ואת מי לא להעלות למטוס".

"היא שונאת את נפתלי בנט ואיילת שקד", המשיכה. "רתחתי אחרי הבחירות הקודמות כשהוא (בנימין נתניהו) לא עשה קואליציה עם בנט בגלל שהיא (שרה נתניהו) שונאת אותו. זאת אומרת, גורל העם היהודי נחרץ בגלל שהגברת שונאת את בנט ואת שקד, אז הוא לא עושה קואליציה עם הבנאדם הימני שמתאים".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום שלישי הכריז רה"מ נתניהו כי "אם אבחר - אחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח". את הדברים אמר בהצהרה מיוחדת שמסר לתקשורת בכפר המכבייה. נתניהו הדגיש כי אם יקים קואליציה המחויבת למדיניות ולעקרונות שלו, הוא יבצע את הצעד. כמו כן, הסביר את חשיבות המהלך: "זה הגבול המזרחי של מדינת ישראל. זוהי חגורת הביטחון שלנו במזרח. זה קיר המגן המזרחי, שמבטיח לעולם לא נחזור להיות מדינה ברוחב של כמה קילומטרים ולצורך זה צה"ל חייב לשבת בכל בקעת הירדן".