שקד על אי-ההסכמה על מינוי שופטים: "על הבחירה להיות מאוזנת בין המועמדים מכל צד"

בריאיון לחדשות 13, התייחסה שרת הפנים לדחיית ישיבת הוועדה וטענה כי "יש הזדמנות לאיזון בין המחנות בביהמ"ש". על החשד לעלייתם של פושעי מלחמה מאתיופיה: "מבצעים להם כעת בדיקה חוזרת"

זמן צפייה: 06:34

שרת הפנים איילת שקד התראיינה הערב (שלישי) לתמר איש שלום במהדורה המרכזית, והתייחסה בין היתר לעתידה במשרד הפנים, לפטור מוויזות לארצות הברית ועל אי ההסכמה על מינוי שופטים לעליון: "הבחירה צריכה להיות מאוזנת בין המועמדים מכל צד".

לאחר ששר המשפטים גדעון סער הודיע מוקדם יותר היום על דחיית ישיבת הוועדה לבחירת שופטים לעליון, טענה השרה שקד כי "אני בטוחה שנצליח להגיע להסכמות. יש כאן הזדמנות היסטורית שיהיה איזון בין המחנות בבית המשפט העליון וזה בהחלט ניתן להשגה". עוד הוסיפה לומר בעניין זה: "בבית המשפט העליון יש מחנה שמרני בראשות השופט סולברג ואפשר להגדיל את המחנה הזה, שר המשפטים מסכים ואנחנו רואים זאת עין בעין, מקווה שנצליח לעשות את זה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט ליווה את בנו דוד להתחסן: "קורא לכל ההורים להגיע"

שריד מימי בית שני: ילדה מצאה מטבע כסף נדיר בן 2,000 שנה

חפץ על הרגע שגילו על החקירה: "אלוביץ' ביקש להיפטר מהברזלים"

איילת שקד באולפן
איילת שקד באולפן | צילום: חדשות 13

כמו כן, התייחסה שרת הפנים לתחקיר חדשות 13 על החשד שבקבוצת העולים מאתיופיה הגיעו גם פושעי מלחמה: "מהבדיקה שלי, לא מכירים דבר כזה. אני גם לא מכירה שיחה בין בנט לראש ממשלת אתיופיה. ככל הידוע לנו, הגיעה קבוצה של 61 טיגרים, הם תוחקרו על ידי רשות האוכלוסין וההגירה. אנחנו עושים להם כעת בדיקה חוזרת".

כשנאלה השרה שקד האם תישאר בתפקיד שרת הפנים או שתעבור לתפקיד שרת המשפטים, השיבה: "אני לא יודעת, אני מאוד נהנית במשרד הפנים, זה משרד רב עוצמה עם המון תחומי אחרית. כשנגיע לזמן הרלוונטי, אחליט. יש לי המון עבודה במשרד הפנים".

בין היתר, התייחסה שקד לנסיעתה לארה"ב במסגרת המהלך האפשרי של ביטול הוויזות לישראלים: "זה יקרה ב-2023, לא עכשיו. אנחנו מאוד מתקדמים בעניין. יש מחויבות אמיתית של השר שאחראי על זה בארה"ב, ושגריר ארה"ב בישראל מחויב לזה ב-100%".