לפיד הודיע לנשיא: עלה בידי להרכיב ממשלה

יו"ר יש עתיד הודיע לריבלין כי בנט יכהן ראשון ברוטציה, וביקש מלוין לכנס את המליאה בהקדם. רוטציה בוועדה לבחירת שופטים - העבודה שנייה. שינוי בחלוקת התיקים בחצי השני של הקדנציה

זמן צפייה: 03:25

המגעים להקמת ממשלת האחדות: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודיע הערב (רביעי) לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה, שבראשה יעמוד בשנתיים הראשונות יו"ר ימינה נפתלי בנט. זאת, כחצי שעה לפני תום המנדט שהעניק לו ריבלין. לאחר ששוחח עם ריבלין, לפיד הודיע ליו"ר הכנסת יריב לוין כי הצליח להרכיב ממשלה וביקש ממנו לכנס בהקדם ישיבת מליאה שבה יודיע על כך.

"אני מתחייב בפניך אדוני הנשיא, כי הממשלה הזו תעבוד בשירותם של כלל אזרחי ישראל, אלה שהצביעו עבורה ואלו שלא. תכבד גם את מתנגדיה, תעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית". אמר לפיד לנשיא.

כשעה קודם לכן, כזכור, יו"ר רע"ם מנסור עבאס ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער חתמו עם לפיד חתמו על הסכם קואליציוני. מוקדם יותר הערב, יו"ר העבודה מרב מיכאלי הסכימה לכהן שנייה ברוטציה בוועדה לבחירת שופטים - ובכך פתרה את המחלוקת הקשה מכולן בין הצדדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אביעד משה נעצר בכלא בחשד שתכנן לאיים על שירה איסקוב

מו"מ במהלך הבחירות לנשיאות: ראשי "גוש השינוי" הסתודדו במליאה

יום של הכרעות: המנדט של לפיד יפקע בחצות – המו"מ נמשך

עבאס, בנט,לפיד חותמים על הסכם קוראליציוני
נפתלי בנט, יאיר לפיד ומנסור עבאס חותמים על ההסכם הקואליציוני | צילום: מפלגת רע''ם

"היום עשינו היסטוריה", אמרה מיכאלי. "קיבלתי החלטה מאוד לא פשוטה, נאבקתי לבד עד הרגע האחרון ובסופו של דבר הסכמתי למצב שבו יש כל הזמן נוכחות של העבודה בוועדה למינוי שופטים". נוסף לכך, מפלגת העבודה תקבל במסגרת ההסכם הקואליציוני את משרדי התחבורה, ביטחון הפנים והתפוצות, שני חברים הקבינט המדיני-ביטחוני, ראשות ועדת חוקה ווועדת הבריאות, העבודה והרווחה וכן סגן שר.

בד בבד, ברקע הלחץ המופעל עליו, חבר הכנסת ניר אורבך מימינה שוקל להצביע נגד הקמת הממשלה. יו"ר המפלגה בנט מנסה לשכנע אותו להימנע בהצבעה או להתפטר מהכנסת. הלחץ עליו ועל ח"כים נוספים מימינה צפוי להימשך עד השבעת הממשלה.

חתימות ראשי ''גוש השינוי'' המאשרות כי עלה בידי לפיד להרכיב ממשלה
חתימות ראשי ''גוש השינוי'' המאשרות כי עלה בידי לפיד להרכיב ממשלה

מוקדם יותר הערב פורסם לראשונה בחדשות 13 כי יו"ר ימינה נפתלי בנט הציע לשנות את חלוקת התיקים בחצי השני של הקדנציה, כך ששקד תקבל את תיק המשפטים שהובטח לגדעון סער, ואילו הוא יקבל את תפקיד שר החוץ. שינוי נוסף בחלוקה נוגע לבנט עצמו, שאחרי שיכהן כראש ממשלה הוא ככל הנראה יהיה שר הפנים בלבד.

בין הסעיפים עליהם הסכימו המפלגות יש עתיד, ימינה ותקווה חדשה: פיצול תפקיד היועמ"ש, רפורמה בזכויות אזרח בחקירה ומשפט, הקמת אוניברסיטה בגליל, הקמת מערך פיקוח לשמירה על שטחי C ורפורמת הקנאביס.