שקד: "מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל - שעבוד אידיאולוגי"

בכירת ימינה ביקרה את חלוקת התיקים המסתמנת: "החרבה של המהפכה במשרד המשפטים ומאמץ ההסדרה ביו"ש". במפלגתה איימו: אם נקופח - נישאר מחוץ לממשלה. הליכוד: שימור המחנה הלאומי - חשוב מתמיד

זמן צפייה: 06:25

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד מתחה היום (ראשון) ביקורת על חלוקת התיקים המסתמנת במסגרת המגעים להקמת ממשלת חירום. "מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל, פירושו שעבוד אידיאולוגי לשמאל והחרבה של כל המהפכה במשרד המשפטים ומאמץ ההסדרה שהובלנו ביו"ש בשנים האחרונות", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

מוקדם יותר התייחסו במפלגת ימינה לסוגיה, ואיימו: "אם נקופח - נישאר מחוץ לממשלה". מהליכוד נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם כל ראשי המחנה הלאומי, והבהיר להם ש"שימור המחנה הלאומי חשוב יותר מתמיד במהלך המאמצים להקמת ממשלת אחדות".

עוד נמסר: "ראש הממשלה הבהיר לראשי הסיעות כי פרסומים רבים בתקשורת בנושא המשא ומתן, לרבות חלוקת תפקידים, הם פייק ניוז מוחלט".

איילת שקד ונפתלי בנט, מנהיגי הימין החדש
איילת שקד ונפתלי בנט, מנהיגי הימין החדש | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ הסכימו שאדלשטיין לא יהיה יו"ר הכנסת. מסתמן כי יו"ר הכנסת יהיה יריב לוין. עוד הוחלט כי כחו לבן בראשות בני גנץ תקבל את תיקי הביטחון, חוץ, משפטים, כלכלה, תקשורת, חקלאות, תרבות, עבודה ורווחה, עלייה וקליטה, תיירות, מיעוטים, תפוצות, מדע וחלל, אסטרטגיה ושיוויון חברתי.

מסתמן כי גנץ יכהן כשר הביטחון בשנה וחצי הראשונות - וכשיתמנה לראשות הממשלה יוחלף ע"י ח"כ גבי אשכנזי - שיהיה עד אז שר החוץ.

כמו כן, גנץ הסכים כי שר הבריאות הנוכחי יעקב ליצמן יישאר בתפקידו וימשיך לכהן גם בממשלה הבאה. הליכוד וגוש הימין יקבלו גם את תפקיד יו"ר הכנסת, תיקי האוצר, חינוך, פנים, תחבורה, מודיעין, הגנת הסביבה, ביטחון הפנים, אנרגיה, דתות, בריאות, בינוי ושיכון, שת"פ אזורי, הנגב והגליל ואת המשרד לענייני ירושלים.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אמש, נתניהו וגנץ נפגשו במטרה לדון במחלוקות במשא ומתן להקמת ממשלת חירום, פגישה שהסתיימה הבוקר. לפגישה הצטרף גם בכיר כחול לבן גבי אשכנזי.

בתום הפגישה מסרו שני הצדדים: "לפני מספר דקות הסתיימה פגישת ראש הממשלה נתניהו ויו״ר כחול לבן, רא״ל (במיל׳) ח״כ בני גנץ, שנערכה לאורך הלילה, במטרה להקים ממשלת חירום לאומית שתתמודד עם משבר הקורונה והאתגרים הנוספים שעומדים בפני מדינת ישראל. בפגישה הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות. במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם".