שפיר: "פרץ עשה טעות - קוראת לעבודה להצטרף אלינו"

חברת המחנה הדמוקרטי קראה ליו"ר העבודה לחזור בו מהחלטתו שלא להשתתף באיחוד בשמאל • פרץ: "נתניהו מתנשא על הפריפריה והמגזר הערבי" • ליברמן: "לא אשב עם שקד אם תחבור לבית היהודי"

זמן צפייה: 01:21

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) אמרה היום (שבת) שיו"ר העבודה עמיר פרץ עשה טעות בכך שלא הצטרף לאיחוד בשמאל וקראה לו לחזור בו: "מנהיגים גדולים באמת יודעים ברגעים מכריעים לשים את האגו בצד, לשמוע את הציבור ולעשות חישוב מסלול מחדש. בזה מנהיגות נמדדת". את הדברים אמרה באירוע שבת תרבות בבאקה אל גרבייה.

"הבטחתי לציבור שאעשה הכל כדי לקדם את החיבורים במחנה - וקיימתי", אמרה. "זה יכול עוד לגדול, ואצלנו במחנה הדמוקרטי הדלת פתוחה. אני קוראת למפלגת העבודה, הבית האידיאולוגי שלי, להצטרף".

[brightcove_iframe video_id=' news-domestic-20190727-1430' autoplay='0' credit='' desc='ליברמן בשבת תרבות' kid='1_y4v8ssyb' duration='41'']

סתיו שפיר
סתיו שפיר

פרץ דיבר בכנס תומכים של המגזר הערבי בשפרעם, והתייחס למדיניות של ממשלת נתניהו: "העליונות וההתנשאות של נתניהו כלפי תושבי הפריפריה, ערי הפיתוח והמגזר הערבי עוברת כל גבול. מנהיגותו המנותקת הפותחת שסעים מדממים וזורעת תחושת קיפוח והזנחה שלא ניתנת לגישור".

"בכוונתי להציג תכנית כלכלית שתבשר סדר עדיפויות חדש. את הניתוק וההתנשאות של נתניהו תחליף שותפות ישראלית", אמר. "עם עדיפות ברורה בהשקעה בשירותים חברתיים, בהעלאת השכר במשק , בנית תשתיות בפריפריה הגיאוגרפית ,קידום תוכניות המיתאר כך שכל זוג צעיר יוכל לבנות בית ומשפחה בעיר הולדתו".

ח״כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) שהשתתפה גם היא בשבת תרבות בבאקה אל גרבייה, אמרה: "גם אם לא תהיה מפלגה ערבית בתוך המחנה הדמוקרטי אני בהחלט קוראת ומתכוונת לעשות מה שאני יכולה כדי שיהיה לפחות עוד מועמד או מועמדת בקדמת הרשימה של המחנה הדמוקרטי".

תמר זנדברג
תמר זנדברג

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר בשבת תרבות בחדרה כי לא יישב עם איילת שקד תחבור לפלג החרד"לי של הציונות הדתית: "אם היא תלך בחבילה אחת עם כל המשיחיים - זה לא בא בחשבון". עוד אמר כי ליו"ר כחול לבן אין אפשרות להקים ממשלה, וקרא להקמת ממשלה רחבה: "אני חושב שמי שמסתכל על המפה הפוליטית וחושב שבני גנץ יכול לבד להרכיב ממשלה - זה ברור שאופציה כזאת לא קיימת. אני מצטער שיש פה תחרות פרועה בין כחול לבן לליכוד מי מתחנף יותר לחרדים. שתיהן רוצות ממשלה צרה".

אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) שב לתקוף את נתניהו כשהתארח בשבת תרבות בהוד השרון: "שלטון הימין מפקיר את האזרחים, לא רק בעוטף עזה. הדבר היחיד שיוותר משלטונו של נתניהו הוא 'אין כלום כי לא היה כלום'. לכן הבעיה היא לא איפה אני אהיה אלא לאן המדינה תלך".

"חשוד בפלילים שעומד בראש הרשות המבצעת, כופף את הרשות המחוקקת כדי לדחות את ההופעה שלו בפני הרשות השופטת. זו לא דמוקרטיה. זה נסיון בוטה לכופף את מערכת המשפט. כולנו חייבים לעצור את הברית בין המושחתים לכהניסטים", אמר. "נתניהו נשען על הקבוצה הלא לגיטימית הזו כדי להימלט מאימת הדין. ביחד, בדרך הם מרסקים את מערכת המשפט, החברה האזרחית, התקשורת ואפילו את ערכי צה״ל".

"אנחנו ניתן לנתניהו פייט שהוא לא ראה כבר 20 שנה עד שננצח", המשיך. "צריך לרדת לזירה להיאבק מקרוב, לחטוף ולהחטיף. רק ככה ננצח את הבחירות. ׳המחנה הדמוקרטי׳ יעשה הכל, כדי שכל אזרחי ישראל יבינו שחייבים לקום מהכורסאות, להצביע נכון ולשנות את הכיוון שהמדינה הולכת אליו".

רם בן ברק | צילום: עיריית באר שבע

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים של אהוד ברק: "אהוד ברק מברבר את עצמו לדעת. אנחנו עדיין מחכים להתנצלות של אהוד ברק על כך שהיה ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל, שברח מלבנון, הפקיר למוות את לוחם צה״ל, לא עשה דבר מול הלינץ׳ ברמאללה, הוביל לאינתיפאדה ועוד קיבל 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר שניהל חברו הפדופיל המורשע ג׳פרי אפשטיין".

רם בן ברק (כחול לבן) תקף את חשיפת ארכיון הגרעין האיראני: "מדיניות העמימות של מדינת ישראל השתנתה בצורה חסרת אחריות ואני חושש שבניגוד להמלצת מערכת הביטחון. זה חוסר אחריות ומעשה מיותר ומזיק שעליו חתום ראש הממשלה בנימין נתניהו. היופי במלחמה חשאית זה הפגיעה במה שצריך לפגוע ללא לקיחת אחריות ואז אתה לא מחייב את הצד השני להגיב. נתניהו הסיר את העמימות עם חשיפת הארכיון וכאן נפתח חשבון עם איראן שמחייב תגובה. היהירות וההתרברבות של אנשי ציבור בהקשר הזה היא מיותרת ומסוכנת".