ברק ושפיר לחצו על רוסו לנטוש את מפלגת העבודה - אך הוא סירב

הצטרפות של חבר העבודה למחנה הדמוקרטי הייתה מאפשרת לשפיר להישאר חברת כנסת, אך האחרונה הכחישה כי זו הסיבה לפנייה. המחנה הדמוקרטי: "מדובר במאמץ במסגרת ניסיון לאיחוד גדול בשמאל"

זמן צפייה: 03:44

ישראל בוחרת: סתיו שפיר, שהתפטרה היום (שלישי) מהכנסת, ואהוד ברק הפעילו בימים האחרונים לחץ כבד על האלוף במיל' טל רוסו, חבר מפלגת העבודה, שיצטרף למחנה הדמוקרטי. לחדשות 13 נודע כי רוסו, שהודיע כי לא יתמודד בכנסת הקרובה, סירב להצעה.

שפיר, כאמור, התפטרה היום מהכנסת. זאת, לאחר שבימים האחרונים פרסם יו"ר ועדת הבחירות חוות דעת שבה נרמז לשפיר שאם לא תעשה זאת, היא עשויה להיחשב כפורשת ממפלגה - והוא עלול שלא לאשר את מועמדותה. במידה ורוסו היה נענה להצעה, היה המחנה הדמוקרטי שליש ממפלגת העבודה, דבר שהיה מייתר את הצורך של שפיר להתפטר.

שפיר הכחישה כי קיים קשר בין הדברים. במפלגת המחנה הדמוקרטי טענו כי הפנייה נעשתה במסגרת הניסיונות לאיחוד גדול בשמאל.

לעוד כתבות בנושא:

שמולי נגד שפיר: הרעיון היה להתחבר כמפלגה – שלום ולא להתראות

"זה הזמן להתגייס": אהוד ברק קורא לאיחוד עם כחול לבן והעבודה

עימות ראשון בצמרת המחנה הדמוקרטי: הפרסומאי של ברק עוזב

רוסו, שפיר וברק
רוסו, שפיר וברק | צילום: shutterstock

היום, כזכור, ברק קרא למפלגות כחול לבן והעבודה להתאחד עם המחנה הדמוקרטי. זאת, יומיים לפני סגירת הרשימות לכנסת ה-22. "האיחוד בינינו נדרש ואפשרי יותר מתמיד. זוהי קריאה אחרונה, צו 8 לאחדות. ההיסטוריה במרחק נגיעה – גם ההחמצה". את הדברים אמר בסרטון בחשבון הפייסבוק שלו.

"ב-18 בסמפטמבר כשיתברר עם מי מהן קמנו לבוקר, לא תוכלו לרחוץ בניקיון כפיכם אם חלילה החמצנו. רק איחוד גדול יבטיח ניצחון. הוא ואין בלתו. זוהי קריאה אחרונה. אנחנו, המחנה הדמוקרטי, נכונים לאתגר. מוכנים לכל איחוד. זה הזמן להתגייסות", אמר.
סתיו שפיר
סתיו שפיר | צילום: חדשות 13

ביום ראשון דחה חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה) את הצעתה של סתיו שפיר לעבור למחנה הדמוקרטי, וצייץ בטוויטר: "סתיו, צאי כבר מהאובססיה שלך. במשך כל הקמפיין הפצת עלילה ושקר שהרצון שלי בחיבורים נועד להשיג לי מקום בכנסת ולא מטרה גדולה. נו, ומי נטשה את המפלגה בשעתה הקשה עבור סידור עבודה נוח?". זאת, לאחר שאמרה בריאיון לגל"צ כי נפגעה מ"ההתנהלות והשקרים שלו".

ביום שבת אמרה ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) שיו"ר העבודה עמיר פרץ עשה טעות בכך שלא הצטרף לאיחוד בשמאל וקראה לו לחזור בו: "מנהיגים גדולים באמת יודעים ברגעים מכריעים לשים את האגו בצד, לשמוע את הציבור ולעשות חישוב מסלול מחדש. בזה מנהיגות נמדדת". את הדברים אמרה באירוע שבת תרבות בבאקה אל גרבייה.