הניסוי נכשל? רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה | סקר חדשות 13

שלא בפעם הראשונה, גוש הימין בראשות נתניהו מגיע ל-60 מנדטים. הפעם מי שאינה עוברת את אחוז החסימה היא רע"מ על מנסור עבאס. רוב הציבור מעדיף לראות את הממשלה הנוכחית ממשיכה על פני בחירות או ממשלה חלופית. ומהו הנושא שהכי מטריד את הציבור? התוצאות המלאות

זמן צפייה: 15:37

רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה. כך עולה מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (שישי) ב"שישי עם אילה חסון". לפי הסקר שערך פרופ' קמיל פוקס, גוש הימין מגיע ל-60 מנדטים מול 53 מנדטים מהמפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית ושבעה מנדטים לרשימה המשותפת.

המפלגה המובילה נותרת הליכוד עם 36 מנדטים. אחריה יש עתיד עם 20 מנדטים והמפלגה השלישית בגודלה, שלא בפעם הראשונה, היא הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' עם 9 מנדטים.

כחול לבן מקבלת בסקר 8 מנדטים כמו גם ש"ס של אריה דרעי. 7 מנדטים ליהדות התורה וגם כאמור לרשימה המשותפת. מפלגת השלטון, ימינה של נפתלי בנט, זוכה ב-6 מנדטים בלבד. גם מפלגת העבודה של מרב מיכאלי זוכה ב-6 מנדטים בסקר חדשות 13.

בתחתית הרשימה ניתן למצוא את ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 5 מנדטים. מרצ ותקווה חדשה סוגרות את הרשימה עם 4 מנדטים כל אחת. רע"מ ומנסור עבאס לא עוברים את אחוז החסימה.

באשר לשאלה מי הכי מתאים לראשות הממשלה, המגמה לא משתנה. 42 אחוזים חושבים שבנימין נתניהו הכי מתאים. ראש הממשלה נפתלי בנט עם 7 אחוזים בלבד. יאיר לפיד עם 16 אחוזים ובני גנץ עם 8 אחוזים. 19 אחוזים השיבו כי אף אחד מהמועמדים אינו מתאים ו-9 אחוזים אינם יודעים.

שאלנו בסקר גם מה היא העדפת הציבור – המשך כהונת הממשלה, ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית או בחירות. למרבה ההפתעה, 37 אחוזים מעוניינים בהמשך כהונת הממשלה מול 31 אחוזים שרוצים ללכת לבחירות. 22 אחוזים ענו כי מעוניינים לראות ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית. 11 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

השבוע פורסם בחדשות 13 כי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יצטרף לפוליטיקה אם יוכרז על בחירות. שאלנו אם הוא יצטרף לאחת המפלגות, האם זה יגדיל או יקטין את הסיכוי להצביע עבור המפלגה שאליה יצטרף. 63 אחוזים השיבו כי זה לא ישנה את הסיכוי לעומת 13 אחוז שהשיבו כי יגדיל את הסיכוי מול 9 אחוזים שענו כי יקטן הסיכוי שיצביעו עבור המפלגה שאליה יצטרף. 15 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0806222004' autoplay='0' credit='' desc='הדיווח על הריצה הצפויה של איזנקוט' poster='' kid='1_vb79boj0' duration='']

בשבוע האחרון, איש המפתח של הקואליציה היה ח"כ ניר אורבך בימינה. לאחר נפילת ההצבעה על חוק יו"ש, אמר אורבך למאזן גנאים מרע"מ כי הניסוי עם רע"מ נכשל. שאלנו האם בציבור חושבים כמו אורבך. 51 אחוזים השיבו כי הם מסכימים עם האמירה מול 28 אחוזים שאינם מסכימים. 21 אחוזים השיבו כי אינם יודעים. יש לציין כי בקרב הנשאלים במגזר הלא יהודי, הרוב לא מסכימים עם האמירה – 51 אחוזים.

מאזן גנאים ניר אורבך כנסת הכנסת חוק יו''ש
אורבך אמר לגנאים: ''הניסוי נכשל'' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שאלנו גם איזה נושא הכי מטריד את הציבור בימים אלה. רוב מוחץ השיב כי יוקר המחיה היא הבעיה הכי גדולה כרגע – 49 אחוזים. 21 אחוזים מהנשאלים השיבו כי המצב הביטחוני הוא הנושא שהכי מטריד. 13 אחוזים חושבים שיוקר הדיור ו-11 אחוזים השיבו "הביטחון האישי".

מנסור עבאס מסר בתגובה: "רע"מ מצליחה תמיד כנגד כל הסיכויים והסיכונים. ביום הבחירות האחרונות קבלנו במדגמים שלושה אפסים, ואז התברר שאנחנו קרובים להשיג את המנדט החמישי".

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס בקרב 801 נשאלים מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-200 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.