תקרית המטוס ופרשת החלה: כך החל ביקור הזוג נתניהו באוקראינה

לאחר הדיווח לפיו זעמה על הקברניט שלא בירך אותה, שרה נתניהו תועדה משליכה לחם מסורתי שהוגש לה בנמל התעופה בקייב. לאחר מכן נפגש רה"מ עם עמיתו האוקראיני: "מזמין אותך לירושלים"

זמן צפייה: 02:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת אתמול (ראשון) באוקראינה, אליה הגיע עם רעייתו שרה לביקור שיימשך כיומיים, אך כבר ברגעים הראשונים שלו – נרשמה תקלה. כאשר נחתו בני הזוג נתניהו בנמל התעופה בקייב, קיבלו את פניהם נשים אוקראיניות צעירות לבושות בלבוש מסורתי, שהעניקו לשניים פרחים וחלה אוקראינית מסורתית לאות כבוד. ראש הממשלה בצע חתיכה מן החלה ואכל ממנה, אך כאשר העביר את החלה לרעייתו - תועדה שרה נתניהו משליכה את חתיכת החלה על הרצפה. לאחר מכן נפגש ראש הממשלה עם עמיתו, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

אם בפמלייתו של ראש הממשלה קיוו שהתקרית תישכח במהרה – תוך זמן קצר הם יכלו לצפות בהשלכותיה בטלוויזיה האוקראינית, שם החלו לעסוק בנושא ואף התייחסו לדיווח לפיו במהלך הטיסה מישראל נתניהו זעמה לכאורה, לאחר שסברה כי לא בורכה במערכת הטיסה – ודרשה, כך על פי הדיווח, להיכנס לתא הטייס.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"הקברניט לא בירך את שרה נתניהו – שזעמה ורצתה להיכנס לתאו"

שרה נתניהו אחרי הרשעתה: "משקרים עליי כאילו אין מחר"

ח"כ אבידר: "לשרה נתניהו יש יותר עוצמה מראשי הממשלה האחרונים"

רה''מ בנימין נתניהו ורעייתו שרה באוקראינה
רה''מ בנימין נתניהו ורעייתו שרה באוקראינה | צילום: החדשות 13

האוקראינים לא אהבו את מה שעלול להיתפס כזלזול במסורת שלהם ופרשנים שונים התייצבו באולפני החדשות במדינה כדי להתייחס לתקרית. גם אם שתי תקרית החלה תישכח בקרוב ולא תעיב על ביקור ראש הממשלה באוקראינה, היא בהחלט יצרה, לפחות בתחילתו, תחושת חוסר נוחות.

כאמור, לפי דיווחים מאמש, רעיית רה"מ שרה נתניהו שהצטרפה לביקור הרשמי באוקראינה. זעמה במהלך הטיסה על קברניט אל על מאחר שלטענתה לא בירך אותה בכריזה כאשר נכנסו למטוס. כשהיא זועמת, ניסתה נתניהו להיכנס לתא הטייס, אך אנשי ראש הממשלה עצרו אותה מלעשות כך. מיד לאחר מכן, הקברניט כרז שוב ובירך את הזוג נתניהו. על פי הדיווחים מהאירוע, הטייס בירך את רעיית ראש הממשלה עוד בתחילת הטיסה, אלא שכנראה היא לא שמעה זאת.

רה''מ נתניהו, רעייתו שרה ונשיא אוקראינה זלנסקי
רה''מ נתניהו, רעייתו שרה ונשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

לשכת ראש הממשלה הכחישה כי המאבטחים חסמו את כניסתה של אשת רה"מ לתא הטייס, ומסרה: "פרסום מעוות ומגמתי. הייתה אי הבנה שהובהרה מיד והטיסה התנהלה כסדרה. גם הסיפור על המאבטחים הוא שקר מוחלט. עוד ניסיון להסיט את תשומת הלב מביקור בין-לאומי חשוב של ראש הממשלה".

בתוך כך, לאחר נחיתתו, התקבל ראש הממשלה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במשמר כבוד בארמון הנשיאות בקייב, שם נוגנו המנוני המדינות. בהצהרה משותפת של השניים בטקס חתימה על הסכמים בילטרליים, אמר נתניהו לעמיתו האוקראיני: "הנשיא זלנסקי, שוב ברכות על הניצחון הכביר שלך. שמתי לב שמאז שנבחרת, שיעור הצמיחה באוקראינה כמעט הכפיל עצמו. אני התרשמתי בביקור הזה מהחזון שלך לאוקראינה משגשגת ושלווה".

רה''מ נתניהו ונשיא אוקראינה זלנסקי
רה''מ נתניהו ונשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

"אני מצפה לעבוד ביחד אתך, כפי ששוחחנו, על קידום המטרה המשותפת שלנו, שהיא שלום ושגשוג. הייתי כאן לפני הרבה שנים, אני יכול לראות את השינויים שנעשו ואת שאיפתך להאיץ את השינוי. אני מבקש לנצל את ההזדמנות הזאת ולהזמין אותך לירושלים. הסכמנו שזה יקרה בשבוע הבא, למעשה זה יקרה בקרוב. ואתה תמיד מוזמן אל בירתנו הנצחית", הוסיף ראש הממשלה".

רה''מ נתניהו ונשיא אוקראינה זלנסקי
רה''מ נתניהו ונשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ