יועמ"שית משרד רה"מ: "טענות על התעמרות של שרה נתניהו בעובדים"

שלומית ברנע פרגו דיווחה למנדלבליט על עדויות חדשות שקיבלה, לפיהן רעיית רה"מ התייחסה לעובדים במעון רה"מ באופן לא ראוי. היועמ"ש החל בטיפול בטענות • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:39

פרסום ראשון: שלומית ברנע פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, דיווחה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על עדויות חדשות של עובדים במעון ראש הממשלה שקיבלה לפני כמה שבועות, לפיהן שרה נתניהו התייחסה אליהם באופן לא ראוי.

מהעדויות עולה כי רעיית ראש הממשלה התעמרה בעובדים, גרמה להם לעבוד בשעות לא חוקיות ודיווחה דיווחים כוזבים. היועמ"ש מסר בתגובה שהוא התחיל בטיפול בטענות. כזכור, ברנע פארגו שלחה למנדלבליט מכתב דומה כבר בחודש מארס.

שרה נתניהו מלינה על מצב ביתה בסרטון המפורסם על מעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים
שרה נתניהו מלינה על מצב ביתה בסרטון המפורסם על מעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים | צילום: פייסבוק

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "עוד הכפשות שקריות מרושעות וממוחזרות, ושוב אותה שיטה - מוצאים קומץ עובדים ממורמרים שפוטרו מתוך מאות העובדים שעבדו במעון ראש הממשלה לאורך למעלה מעשור, ומבקשים מהם להכפיש את הגברת נתניהו. די לקרוא דוגמית מתוך מאות הודעות ששלחו עובדי המעון והלשכה לשעבר לגברת נתניהו כדי להבין עד כמה הזויות, שקריות, מרושעות ומשוללות יסוד ההכפשות נגדה.

כזכור, בחודש יוני האחרון הורשעה אשת ראש הממשלה בבית משפט השלום בירושלים בסעיף "ניצול מכוון של טעות הזולת ללא מרמה". השופט אביטל חן הודיע כי הוא מכבד את הסדר הטיעון שעליו סוכם, לאחר שנתניהו הודתה בכתב האישום המתוקן. במסגרת ההסכם, תידרש נתניהו להחזיר 45 אלף שקלים לקופת המדינה, וכן לשלם קנס בגובה של 10,000 שקלים.

"התיק הזה הוא בעיקר תיק של פרופורציה", אמר השופט לאחר ההרשעה. "אכן הנאשמת השתמשה באופן לא ראוי בכספי ציבור, אבל אני רוצה לומר מספר דברים - מטענות הצדדים עולה כי בעיות משפטיות לא פשוטות מלוות את התיק. הארוחות שנצרכו הוזמנו גם, ואולי בעיקר, לאורחי רה"מ ורעייתו. אין חולק שמדובר במעון אירוח רשמי עם אורחים מכובדים. הנאשמת נעדרת עבר פלילי כלשהו, היא נטלה אחריות וחסכה זמן שיפוטי רב. גם הזמן שחלף מביצוע העבירה מצדיק הקלה בעונש". בתום הדיון, אמרה נתניהו לשופט: "סבלתי מספיק".