שומרות מרחק: המפגש בין שרה נתניהו לשקד לאחר הפרסום על הווטו

שרת המשפטים לשעבר ורעיית ראש הממשלה השתתפו אמש באירוע של ישיבת "מרכז הרב" - וישבו רחוקות זו מזו בספסלים שונים. זאת, ברקע פרסום חדשות 13 על ההתנגדות של נתניהו לצירופה של שקד לליכוד

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ורעיית ראש הממשלה שרה נתניהו השתתפו אמש (ראשון) באירוע של ישיבת "מרכז הרב" בירושלים, ונראו מרוחקות כאשר הן יושבות בספסלים שונים. זאת, לאחר פרסום חדשות 13 לפיו משתתפים בדיונים להרכבת הממשלה דיווחו כי במהלכם הטילה נתניהו וטו על צירופה של שקד לליכוד. לפי גורמים בכירים בליכוד, תקפה שרה נתניהו את ראש הממשלה בחריפות והצהירה בפני הנוכחים כי "איילת שקד לא תהיה בליכוד - נקודה".

לדברי גורמים המעורים בפרטים, הווטו הזה מהווה את החסם העיקרי בפני צירופה של שקד למפלגת השלטון - והוא נמשך כבר שנים. חרף דיווחיהם של הבכירים, בליכוד טוענים כי לא היו דברים מעולם.

עוד בחדשות 13:

הווטו של שרה נתניהו: "איילת שקד לא תהיה בליכוד - נקודה"

סמוטריץ: "מתבקש שהרב פרץ ואני נתפוס את מקומם של בנט ושקד"

נתניהו פיטר את נפתלי בנט ואיילת שקד מהממשלה

איילת שקד ושרה נתניהו בעזרת הנשים של ישיבת מרכז הרב בירושלים
איילת שקד ושרה נתניהו בעזרת הנשים של ישיבת מרכז הרב בירושלים | צילום: עטרה גרמן, סרוגים

בנוסף, יו"ר הימין החדש נפתלי בנט נאם אתמול בערב מחוץ לביתו שברעננה והודיע כי ירוץ שוב בבחירות הקרובות בראשות המפלגה - אך לא הזכיר בדבריו את שקד. "מוקדם יותר היום הודיע לי ראש הממשלה שהוא מפטר אותי מתפקידי כשר החינוך של מדינת ישראל. לראשונה, אוכל להקדיש את פתיחת שנת הלימודים הקרובה ב-1 בספטמבר רק לארבעת ילדיי ולא לכל שני מיליון ילדיי במערכת החינוך בישראל". בנט הודה לציבור בישראל ואמר: "אני יכול להבטיח לכם - אתם בידיים טובות. אני מחוייב לבצע חפיפה מסודרת לכל שר שיחליף אותי כדי לצמצם את הזעזועים לקראת פתיחת שנת הלימודים בעוד 90 יום".

"מדינת ישראל נקלעה למערכת בחירות נוספת", המשיך. "זה לא דבר טוב, אבל יש כאן הזדמנות לכולנו לבוא אליה חכמים יותר, רציניים יותר, צנועים יותר. הימין החדש תביא בשורה של ימין ממלכתי, שמאחד את כל חלקי העם. דתיים, חילוניים, מסורתיים, כולם יחד. 'הימין החדש' תהיה מפלגה שלא מוותרת ולא מתפשרת על עמדותיה, אך לא מחפשת רק לריב עם השמאל. נשאף שהמפלגה תסחוף אחריה הרבה ישראלים טובים. הבוקר הייתי שר החינוך, הערב אני נפתלי. אני קורא לעם ישראל להצטרף לימין החדש, והפעם בעזרת השם ננצח", סיכם.

כזכור, מוקדם יותר אתמול הודיע ראש הממשלה על העברתם של השרים איילת שקד ונפתלי בנט מתפקידיהם כשרים בממשלה ובקבינט. זאת, כפי שפורסם אמש בחדשות 13. היות שכך, נדרש נתניהו כעת למצוא להם ממלאי מקום.