סער: מפלגת שלטון לא צריכה הפגנות והשתלחויות במערכת החוק

בריאיון לערוץ הכנסת, ביקר בכיר הליכוד את השימוש במשאבי התנועה למען הפגנת התמיכה בראש הממשלה נתניהו וציין כי "שינויים צריכים להתבצע באופן ממלכתי, אחרת הופכים לתנועת מחאה"

זמן צפייה: 01:01

קרבות בליכוד: בכיר הליכוד גדעון סער ביקר הבוקר (רביעי) את מפגן התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתקיים אתמול, ואמר: "מפלגה שאוחזת בשלטון למעלה מעשור ברציפות, צריכה לעשות את התיקונים והשינויים שנדרשים במערכות השלטון באופן ממלכתי לפי השקפתה, ולא בהפגנות ובהשתלחויות במערכת החוק - אחרת הופכים ממפלגת שלטון לתנועת מחאה". את הדברים אמר בריאיון לערוץ הכנסת.

עוד ביקר סער את השימוש במשאבי המפלגה לקיום ההפגנה, ואמר: "השאלה המרכזית היא האם הליכוד צריך לשעבד את תקציביו ומנגנוניו להפגנות נגד מערכות השלטון - כשהוא עצמו השלטון?".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"לא מכיר את האירוע": תירוצי שרי הליכוד שנעדרו מעצרת התמיכה

רגב בהפגנה למען רה"מ: "מעבירים מסר ששלטון החוק לא מעל החוק"

הכנות בליכוד להפגנת התמיכה בנתניהו: מי מהאומנים יגיע?

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, גדעון סער
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וח''כ גדעון סער | צילום: רויטרס

כזכור, מפגן התמיכה בנתניהו התקיים אתמול ברחבת מוזיאון תל אביב, והגיעו אליו קרוב ל-5,000 מפגינים. זאת, בעקבות ההודעה על הגשת כתבי אישום נגד נתניהו.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיעה במפתיע למפגן, לאחר שמוקדם יותר אתמול הודיעה כי לא תוכל להשתתף בו. "אנחנו רוצים להביע מחאה לגיטימית וצודקת, שמבקשת להעביר מסר ששלטון החוק אינו מעל החוק", נאמה השרה. "החוק שווה לכולם, אין דין אחד לאדם כזה ודין אחר לאדם אחר. אנחנו מפלגה דמוקרטית, שמאמינה בבית המשפט. תמיד אמרנו יש שופטים בירושלים, ורק הם יכריעו - לא התקשורת ולא הפרשנים".

המפגינים במקום נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "שי ניצן לחקירה", "לעולם לא תצעד לבד", "נביאי השקר נגד נביא האמת" ו"אני צ'חצ'ח גאה". נוסף לכך, קראו הנוכחים: "אנחנו לא מאיימים על איש, לא נפגע באיש, אנחנו נדרוש ועדת חקירה שתכניס אתכם לבית הסוהר".

מטרת העצרת, שבפרסומיה הוגדרה כ"צו 8", הייתה "למחות על ניסיון ההפיכה השלטונית". בהודעה אודות ההפגנה שהופצה בקרב הציבור החרדי הוגדרו כתבי האישום "מסע רדיפה נוראי", ותומכיו נקראו "לחזק את ידיו, כאות הכרת הטוב על עמידתו האיתנה לימין הציבור החרדי".