סער: "כל מי שיצביע לשקד יודע שהיא תלך עם נתניהו"

הבחירות יערכו רק בעוד ארבעה חודשים, אך הקרב על קולות הבוחרים החל. שר המשפטים תקף את שרת הפנים, ואמר כי "גם לפני פיזור הכנסת, היא חתרה להקמת ממשלה בראשותו". שקד הגיבה: "למה אתה ניהלת משא ומתן עם אנשי נתניהו במשך מספר שבועות?"

זמן צפייה: 00:25

מערכת הבחירות יצאה לדרך: שר המשפטים גדעון סער התראיין הבוקר (שני) לתוכניתו של אפי טריגר בגלי צה"ל, ואמר כי "כל אדם שיצביע לאיילת שקד יודע שהיא תלך עם נתניהו". סער הוסיף כי " גם לפני פיזור הכנסת, היא חתרה להקמת ממשלה בראשותו", והוסיף: "זו דעה שגויה לפי דעתי, אבל לגיטימית".

שקד הגיבה מיד בחשבון הטווטר שלה וכתבה: "גדעון, אם אתה מאשים אותי בכך שהפכתי עולם למנוע הליכה לבחירות - אני מודה באשמה. אני תמיד מתנהלת באחריות כלפי המדינה שלי. הנה הכלל: בכל מצב, עם ה'קלפים' שיש, אעשה מה שהכי טוב למדינה. רק יש לי שאלה: למה אתה ניהלת משא ומתן עם אנשי נתניהו במשך מספר שבועות, אם זה כל כך מפריע לך?".

על כך הגיב סער: "גב' שקד, אני עמדתי במבחן שאף פוליטיקאי לא עמד בו. את יודעת היטב, כמי שפעלה לשכנע אותי, שסרבתי לפני כשנה להצעת גוש נתניהו לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה. הכל - בשביל להקים את הממשלה שאת יושבת בה. גם עתה קיבלתי הצעות מפתות - וסרבתי. האם יש אדם אחד שמאמין שאת היית עומדת במבחן כזה?".

מתן כהנא ואיילת שקד
איילת שקד בלשכתה עם מתן כהנא

בניסיון לשמור על יחידות המימון של ימינה, אתמול נפגשה שקד בלשכתה עם סגן שר הדתות מתן כהנא, שהודיע לה כי אין בכוונתו להתפצל מימינה "בימים הקרובים". כידוע, בחצות הלילה פקע ההמועד בו ח"כ יכול להתפצל ולקחת איתו את יחידת המימון שלו, והחל מהיום מי שיתפצל מסיעתו ישאיר את יחידת המימון בסיעה הקודמת שלו.