סער: "אם הקואליציה לא תתעשת, זה מסכן את קיום הממשלה"

בשיחת זום עם פעילי "תקווה חדשה" אמר שר המשפטים: "לא מקובל עליי שיש חברים בקואליציה שמנהלים משא ומתן במה לתמוך ובמה לא אחרי שחוק מסוים עבר בממשלה ובוועדת שרים לחקיקה. השרידות היא לא ערך. אם אנשים יעשו דין לעצמם - העסק לא יחזיק". הוא תקף את נתניהו: "רוצה לפגוע ביכולת לקיים את השלטון שלנו ביו"ש"

זמן צפייה: 00:17

שר המשפטים גדעון סער אמר היום (שישי) בשיחת זום עם פעילי "תקווה חדשה", כי "לא מקובל עליי שיש חברים בקואליציה שמנהלים משא ומתן במה לתמוך ובמה לא אחרי שחוק מסוים עבר ממשלה ובוועדת שרים לחקיקה. אם הקואליציה לא תתעשת - לדברים האלה יהיו משמעויות. זה מאוד מסכן את המשך קיום הממשלה".

לדברי סער, "אנחנו מעוניים בהמשך קיום הממשלה כממשלה מתפקדת. השרידות היא לא ערך. אפשר לעשות את זה אם אותם 60 חברי כנסת יגלו נחישות. אם אנשים יעשו דין לעצמם - העסק הזה לא יוכל להחזיק".

על התנגדות האופוזיציה לתמוך בתקנות יו"ש אמר סער: "מפלגות האופוזיציה מוכנות לשחק באש לפי השיטה של 'אם אני לא בשלטון - שתישרף המדינה'". הוא תקף את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "לא רק שהוא לא החיל את הריבונות על שטחי יהודה ושומרון, כעת הוא רוצה לפגוע ביכולת שלנו לקיים את השלטון שלנו ביהודה ושומרון. זה הדבר הכי חמור שאפשר להעלות על הדעת. התנהגות צינית חסרת אחריות".

Whatsapp Image 2022 05 11 At 2
יו''ר האופוזיציה ח''כ בנימין נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סער התייחס לשמועות אודות המגעים שמנהלת מפלגתו עם הליכוד ואמר כי "יש כל הזמן פניות מהליכוד - אין ולא היה בשום שלב משא ומתן. לא שיניתי את עמדתי, אם אי פעם אשנה את עמדתי אגיד את זה בגלוי ואנמק מדוע. ההתנהלות עכשיו של העדפת הטובה האישית על פני טובת המדינה היא בדיוק מה שגרם לי לעשות את המהלך שעשיתי ורק מחזקת את עמדתי. אני לא מתכוון לחזור לליכוד. אני מתכוון להמשיך להוביל את תקווה חדשה, אנחנו מתחזקים, גם בסקרים", סער הוסיף.

לדבריו, "הממשלה הזאת היא ממשלה טובה, שעשתה הרבה מאוד דברים בשנה שהיא מכהנת. קידמה הרבה מאוד רפורמות, וחזרה אחרי שנתיים וחצי לפעול לטובת האזרחים. ככל שניתן, הדבר הרצוי הוא להמשיך עם הכהונה של הממשלה הנוכחית כממשלה מתפקדת".

שר המשפטים גדעון סער
שר המשפטים גדעון סער | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"אני חושב שאם בסופו של דובר נגיע למסקנה שהניסוי לא צלח זה יהיה לקח לא טוב כי אני חושב שיש ערך לניסיון של אנשים לשרת יחד את המדינה על אף השונות בהשקפה שלהם. בשבועות האחרונים יש חריקות בכנסת, צריך לחזור לתקופה הראשונה שהתנהלה טוב. האם זה יקרה או לא? אני לא מתיימר להיות נביא או חזאי", הוסיף.

כשנשאל סער מדוע לא פועלים לצרף שותפים נוספים לקואליציה, השיב: "מי אמר שלא מנסים? היו גם פעולות שאפשר היה לעשות בעבר ולא נעשו. כרגע זה לא ריאלי".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0106222027' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם גדעון סער - 1.6' poster='' kid='1_1rosehva' duration='']

כזכור, ביום שלישי סער התראיין במהדורה המרכזית והכחיש בתוקף מגעים עם הליכוד ותקף את נתניהו, אך הבהיר: "הוא פועל רק למען האינטרסים שלו, אם אשנה את דעתי לגביו, אני אגיד זאת בגלוי". על חוק יו"ש שתקוע: "יש 60 ח"כים שמחויבים להצביע בעדו".