אנשי לפיד, בנט וסער נפגשו: "השיחות בשלב מתקדם מאוד"

לאחר הצהרת יו"ר ימינה כי יפעל להקמת ממשלת שינוי, צוותי המשא ומתן שלו ושל יש עתיד ותקווה חדשה נועדו במהלך הלילה. זאת, ברקע הדיווחים על מספר חילוקי דעות שעליהם יש עדיין לגשר

זמן צפייה: 01:04

המגעים להרכבת ממשלה: צוות המשא ומתן של יאיר לפיד נועד במהלך הלילה (שני) עם אנשיהם של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער. זאת, בניסיון להגיע להסכמות על ממשלת השינוי - יומיים לפני שיפקע המנדט שניתן ליו"ר יש עתיד להקים ממשלה. בתום הפגישה, עדכנו הצדדים כי "השיחות בשלב מתקדם מאוד", והודיעו כי ייפגשו שוב במהלך היום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הצהרת בנט: אלו המכשולים בדרך להקמת ממשלת השינוי

בנט: פועל להקמת ממשלה עם לפיד; נתניהו: "חולל את הונאת המאה"

תחקיר צה"ל על ניסיון הפיגוע בעוטף: המחבל – פלסטיני שחדר מעזה

יאיר לפיד ונפתלי בנט בכנסת
יאיר לפיד ונפתלי בנט בכנסת | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול הצהיר יו"ר ימינה כי בכוונתו "לפעול להקמת ממשלת אחדות עם לפיד", והודה כי חרף העובדה שיש ביניהם חילוקי דעות, שניהם "שותפים באהבה למדינה ובמוכנות לפעול למענה". "יאיר גילה מנהיגות ונדיבות בתקופה קשה זו, ואשמח להוביל יחד איתו, עם גדעון סער ועם כל השותפים האחרים, את המדינה", אמר בנט.

בפתח דבריו, ציין בנט כי כבר שנתיים וחצי שמדינת ישראל "נמצאת בסחרור", כלשונו, מפני שגם אחרי ארבע מערכות בחירות לא הצליחו להרכיב כאן ממשלה. "שרים מסוכסכים שאינם מנהלים דבר, פרעות ושריפת בתי כנסת בלוד ובעכו, הזנחה קטלנית ובריחה מאחריות באסון מירון, במקום לנהל, לטפל, להנהיג - הפטנט הקבוע הוא להפנות את האש החוצה, לעודד שנאה וקיטוב".

יו''ר ימינה נפתלי בנט
יו''ר ימינה נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

"המשבר הפוליטי בישראל הוא חסר תקדים ברמה עולמית", הוסיף בנט. "אפשר ללכת לבחירות חמישיות, שישיות, עשיריות, לפרק את קירות המדינה, לבנה אחר לבנה, עד שהבית שלנו ייפול עלינו - ואפשר לעצור את הטירוף, ולקחת אחריות". לכן, הסביר, "בכוונתי לפעול בכל כוחי כדי להקים ממשלת אחדות לאומית יחד עם ידידי, יאיר לפיד. יחד, נחלץ את המדינה מהסחרור".

בהמשך יצא נגד נתניהו, וזעם על כך שיש מי שמאשים את ימינה בסיכול הקמת ממשלת ימין. "יש מי שמספר לנו שיש ממשלת ימין מעבר לפינה - זהו שקר מוחלט. אין כזו. כבר ארבע מערכות בחירות ועוד חודשיים הוכיחו לכולנו שפשוט אין ממשלת ימין בראשות נתניהו. זה או בחירות חמישיות או ממשלת אחדות. אין עריקים, אין שתי אצבעות נוספות ל-61, ואין ממשלה. מי שאומר אחרת - משקר".