סער מתכוון לפצל את תפקיד היועמ"ש - עוד לפני פרישת מנדלבליט

גורמים משפטיים אמרו כי בכוונת השר הנכנס לקדם את המהלך במהירות ולקדם חקיקה שתסדיר לראשונה את מעמד היועץ המשפטי לממשלה. עד ספטמבר הוא מתכוון להקים ועדת איתור גם לתפקיד התובע הכללי

זמן צפייה: 01:21

גורמים משפטיים אמרו הערב לחדשות 13 כי בכוונת שר המשפטים הנכנס, גדעון סער, לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה עוד לפני סיום הקדנציה של אביחי מנדלבליט. כזכור, המהלך אושר כחלק מההסכמים הקואליציוניים עמו.

בשלב הראשון סער זקוק להחלטת ממשלה, ולאחר מכן הוא יקדם חקיקה שתסדיר לראשונה את מעמד היועמ"ש. בספטמבר הוא מתכוון להקים ועדת איתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה ולתפקיד התובע הכללי, ועד ינואר 2022, בכוונתו לאייש את התפקידים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מצעד הדגלים אושר; הרמטכ"ל למפקדי היחידות: היערכו ללחימה בעזה

עקב איומי חמאס ברקע מצעד הדגלים: צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל

בנט הציע לאלוף במיל' עמוס ידלין את תפקיד היועץ לביטחון לאומי

גדעון סער, יו''ר תקווה חדשה
שר המשפטים גדעון סער | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, נשא סער דברים בטקס כניסתו לתפקיד, והתייחס בין היתר לכוונתו לקצר הליכים משפטיים ולהפחית את כמות כתבי האישום, על חשיבות שמירת זכויות האדם, לדבריו, ועל שטחים שבהם לדבריו החוק אינו שולט.

"הדיון הציבורי בענייני מערכת המשפט מתקיים בשנים האחרונות בין שני קטבים קיצוניים, אנשי ה-D9 העושים דה-לגיטימציה למערכת הזו, מטילים דופי בטוהר מניעיה, משמיצים את אנשיה, משתמשים בתיאוריות קונספירציה ומבקשים לקעקע את יסודותיה ולבטל את עצמאותה", אמר סער. "בקוטב השני, האורתודוכסי, אלה שהודפים כל ביקורת ומתנגדים לכל שינוי, שמסתכלים על מציאות החיים כהתמודדות בין בני חושך לבין בני אור".

"האמת היא שיש מה לתקן במערכת המשפט, שהיא בין המערכות שלא חל בהם שינוי משמעותי שנים רבות. ואני באתי כדי לתקן. לתקן כן, להרוס לא", הוסיף סער. "אין דמוקרטיה בלי מערכות משפט עצמאיות. אבל עצמאות אינה פותרת מביקורת מפיקוח או משינוי. המשפט פועל בתוך מרקם חברתי חי ונושם, דינמי".