מהמרוץ לנשיאות עד "מזימת המאה": שורשי הסכסוך בין סער לנתניהו

כראוי לרשימה ההולכת ומתארכת של יריבי רה"מ, גם חבר הכנסת היה מקורב לו במשך שנים, עד להתפוצצות. לאחר ההתפתחויות האחרונות סביב סוגיית הפריימריז - לאן נוטים כעת יחסי הכוחות במפלגה?

זמן צפייה: 07:17

קיצור תולדות הסכסוך: כראוי לרשימה ההולכת ומתארכת של יריבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, גם ח"כ גדעון סער היה במשך שנים קרוב מאוד לאוזנו. בסוף שנות ה-90 הוא היה מזכיר ממשלתו הראשונה של נתניהו ואיש סודו.בהמשך, בתחילת שנת 2006 התארגן מרד בליכוד נגד נתניהו, ועל פי ספרו של העיתונאי בן כספית, מי שהציל אותו היה דווקא סער.

מאז ועד היום נתניהו שולט בליכוד חזק ועוצמתי, חלק גדול מהזמן הזה המנוע שלו היה סער, אבל ככל שהחבר מתל אביב התחזק, כך סר חינו בעיני המשפחה מבלפור. השיא היה בבחירות לנשיאות בשנת 2014, משפחת נתניהו עבדה בכול הכוח נגד נשיא המדינה רובי ריבלין, עד שחשבו לבטל את מוסד הנשיאות. סער דווקא פעל במרץ עבור ריבלין, ידידו, וכשניצח - היה ברור שזמנו בסביבת נתניהו קצוב, ובמהרה לקח פסק זמן מהזירה הפוליטית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימות בין סער לברקת: "כשנלחמתי עבור הליכוד – הוא חגג בקדימה"

מסתמן: חרף הסתייגות נתניהו – ייערכו פריימריז לראשות הליכוד

נתניהו במסר לסער: בדוק את השטח לפני שאתה קורא לפריימריז

ח''כ גדעון סער ויו''ר הליכוד בנימין נתניה
ח''כ גדעון סער ויו''ר הליכוד בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13, עומר מירון לע''מ

מאז, נתניהו פועל נגד סער, ולא רק הוא, אלא גם בנו יאיר שמרבה לצייץ ולהתבטא נגדו ברשתות החברתיות. בסיבוב הבחירות הראשון באפריל יצא המרצע מהשק, נתניהו האשים את סער ואת ריבלין במזימה להדיחו. גם כשהטענות התבררו כעלילה, נתניהו המשיך לסמן את סער ובכך גם לבנות אותו כיורש המוביל. בשבועות האחרונים היחסים בין השניים בנקודת רתיחה. פעילי ליכוד שמצטלמים עם סער זוכים לשיחת נזיפה, ח"כים חוששים לתפוס צד והליכוד חוזר להיות מפלגה עם סימן שאלה רציני בצמרתה.

כעת, יחסי הכוחות בליכוד נוטים לטובת ראש הממשלה, כאשר הח"כים דודי אמסלם, מיקי זוהר, מירי רגב ויריב לוין הם הבולטים שתומכים בראש הממשלה. מהצד השני מיכל שיר וח"כים נוספים תומכים בגדעון סער, בעוד יולי אדלשטיין, גלעד ארדן וחיים כץ ללא תמיכה ברורה באחד מהיריבים.