המאמץ של עבאס והתנאים של סער: עתיד הקואליציה תלוי בחוק יו"ש

יו"ר רע"מ תומך בתקנות ופועל לשכנע את חברי מפלגתו ואת ח"כ זועבי, אך המבחן של הקואליציה לא יהיה רק אם החוק יעבור - אלא מה יצביעו בכל צד. המסר של שר המשפטים הוא כי כל חברי הקואליציה יתמכו והאופוזיציה תפיל את החוק - הוא לא יתן "פרס" לליכוד, אך במקרה הפוך - זה אולי דווקא יקרב אותו אליהם

זמן צפייה: 01:37

יו"ר רע"מ מנסור עבאס תומך בתקנות יהודה ושומרון, ופועל לשכנע את חברי מפלגתו ואת חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ לתמוך גם כן, כך דווח הערב (שישי) ב"שישי עם אילה חסון". המבחן של הקואליציה בהצבעה ביום שני הקרוב, בשונה אולי מחוקים קודמים, לא יהיה רק אם החוק יעבור - אלא מה יצביעו בכל צד.

המסר של שר המשפטים גדעון סער לקואליציה הוא שאם כל חברי הקואליציה יתמכו אבל האופוזיציה תפיל את החוק, בין היתר באמצעות ח"כ עידית סילמן, הוא לא יפרק את הקואליציה ולא יתן "פרס" לליכוד. במקרה הפוך, שבו הקואליציה לא תספק את האצבעות והחוק יעבור בעזרת הליכוד והאופוזיציה - זה אולי דווקא יעלה את הסיכוי שסער יתקרב אליהם.

20211215141606 Noam8028
שר המשפטים גדעון סער | צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת

כזכור, הבוקר אמר סער בשיחת זום עם פעילי "תקווה חדשה" כי "לא מקובל עליי שיש חברים בקואליציה שמנהלים משא ומתן במה לתמוך ובמה לא אחרי שחוק מסוים עבר ממשלה ובוועדת שרים לחקיקה. אם הקואליציה לא תתעשת - לדברים האלה יהיו משמעויות. זה מאוד מסכן את המשך קיום הממשלה".

לדברי סער, "אנחנו מעוניים בהמשך קיום הממשלה כממשלה מתפקדת. השרידות היא לא ערך. אפשר לעשות את זה אם אותם 60 חברי כנסת יגלו נחישות. אם אנשים יעשו דין לעצמם - העסק הזה לא יוכל להחזיק".

על התנגדות האופוזיציה לתמוך בתקנות יו"ש אמר סער: "מפלגות האופוזיציה מוכנות לשחק באש לפי השיטה של 'אם אני לא בשלטון - שתישרף המדינה'". הוא תקף את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "לא רק שהוא לא החיל את הריבונות על שטחי יהודה ושומרון, כעת הוא רוצה לפגוע ביכולת שלנו לקיים את השלטון שלנו ביהודה ושומרון. זה הדבר הכי חמור שאפשר להעלות על הדעת. התנהגות צינית חסרת אחריות".