הפריימריז בליכוד נמשכים: 31% אחוז הצבעה נכון לשעה 17:00

הקלפיות נפתחו ב-09:00 ו-140 אלף בעלי זכות הצבעה צפויים להגיע למוקדי ההצבעה הפיזיים כדי להרכיב את הרשימה לכנסת ה-25. גם נתניהו הגיע להצביע בגני התערוכה בתל אביב: "אם נרצה להימנע מסבב בחירות נוסף – צריך מפלגת ליכוד גדולה". אתמול פסל בית המשפט המחוזי בת"א את מועמדותו של דודו לניאדו, שהורשע בעבר בפריצה ותקיפה

זמן צפייה: 19:06

הקלפיות בפריימריז בליכוד נפתחו הבוקר (שישי) ב-09:00, ונכון ל-17:00 עומד שיעור ההצבעה על 31%. 140 אלף בעלי זכות בחירה צפויים להגיע למוקדי ההצבעה הפיזיים על מנת להרכיב את הרשימה לכנסת ה-25.

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בפריימריז של הליכוד
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בפריימריז של הליכוד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, יצביע בפריימריז יחד עם רעייתו שרה, בגני התערוכה בתל אביב. הוא אמר היום כי "זהו יום חג למדינת ישראל ולליכוד - המפלגה המרכזית של המחנה הלאומי. אם נרצה להימנע מסבב בחירות נוסף, צריך מפלגת ליכוד גדולה. יש אנשים נהדרים שיודעים את המלאכה של הובלת המדינה. יש רבבות מתפקדים, ואני, שיבחרו נכון. אחוזי ההצבעה לא מספיק טובים, ולכן אני קורא לחברות וחברי הליכוד לא להישאר בבית - לצאת להצביע!".

יו''ר האופוזיציה, ח''כ בנימין נתניהו
יו''ר האופוזיציה, ח''כ בנימין נתניהו | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אמש, נזכיר, פסל בית המשפט המחוזי בתל אביב אמש את מועמדותו של דודו לניאדו, שהורשע בעבר בפריצה ותקיפה. ראש האופוזיציה נתניהו קרא שלא להצביע ללניאדו, אלא למה שהוא כינה "מועמדים שלא יגרמו נזק לתנועת הליכוד". בשל קיום הפריימריז בליכוד במוקדי הצבעה ולא באופן אלקטרוני - התוצאות צפויות להגיע רק מחר בבוקר.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0908222049' autoplay='0' credit='' desc='המועמד שנתניהו הכריז עליו מלחמה: "גם דרעי היה בכלא"' poster='' kid='1_e2tsheif' duration='']

"אני חושב שבן אדם שעבר עבירה בעברו הרחוק - החוק מאפשר לו להיבחר", אמר לניאדו בריאיון בלעדי אמש לחדשות 13, "אני לא חושב שזה נתניהו שהולך לי על הראש באופן ישיר, אני חושב שמטעים אותו בנושא הזה, עם כל מיני סקרים שמראים שאם לניאדו יוריד את המועמדות זה יעזור. אני לא חושב שאם מחר בבוקר אני לא אהיה, התקשורת תשבח את הליכוד על היושר והניקיון שבה. אני הטרף הקל".

Whatsapp Image 2022 08 09 At 1
הקלפיות מוכנות לקראת הפריימריז בליכוד

לדבריו, "לבוא ולהגיד שאחר ראוי יותר ממני, זה צעד אחד יותר מדי, זה לא מכובד כלפי חבר ליכוד. הנושא הוא מהותי - האם אדם שעבר עבירה פלילית כזו או אחרת בעברו הרחוק זכאי להיות חלק מהחברה שלנו וחלק מהכנסת שלנו? יש לנו אנשים שכן עשו את זה. ראש הממשלה קורא להם 'ידידיי ורעיי ושותפיי לדרך' - אריה דרעי, שהורשע וישב במאסר. אני חושב שהוא איש מקסים, וטוב שהוא חזר לפוליטיקה. בית המשפט העליון הכשיר אותו לחזור להיות שר".

החלו הפריימריז בליכוד
החלו הפריימריז בליכוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אני הייתי אז בן אדם אחר", סיכם לניאדו, "אני בוגר מבואות ים מכמורת בהצטיינות, הייתי לוחם בצבא, קיבלתי את אות השירות המבצעי, סיימתי תואר ראשון, עבדתי כיועץ של שר הבריאות. התגרשתי, קרה לי כל מה שקרה לי, הייתה לי תקופה שחורה בחיים. החיים ממשיכים הלאה. לא הורשעתי בתקיפת שוטר, יש לי שם התנגדות למעצר. סיפור משפחתי אישי קשה מאוד. זה סיפור מאוד ישן, זה דבר שהוא לא נכון".