אושר בקריאה טרומית: רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים יחויבו להתקין לוחית זיהוי

הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) עברה בקריאה טרומית בתמיכתה של שרת התחבורה וכלל הקואליציה. על פי ההצעה, הרישום יהיה על שם הרוכב ולא על הכלי עצמו

צעירים רוכבים על קורקינט חשמלי ברחבי ת"א
צעירים רוכבים על קורקינט חשמלי ברחבי ת"א | צילום: Shutterstock

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) לחייב רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים להתקין לוחית זיהוי. ההצעה זכתה לתמיכת שרת התחבורה מרב מיכאלי ושל כלל הקואליציה.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לעלייתם לכביש של עשרות אלפי כלי רכב דו גלגליים חשמליים, לכלי רכב אלו יכולת לנוע במהירות גבוהה מכלי רכב דומים שאינם ממונעים וכתוצאה מכך הולכי רגל רבים, כמו גם רוכבים רבים, נפגעים בתאונות דרכים".

עוד מוצע בחוק לקבוע כי הרישום יהיה על שם הרוכב ולא על כלי הרכב וכפי שנהוג במדינות רבות בעולם, שבהן מספר הזיהוי בכלי הרכב הוא על שם הבעלים, כדי להקל על הליכי רישום הכלים הממונעים. שיטת זיהוי זו אינה מצריכה רישום של כלי הרכב וחריטת מספר שילדה על גבי כלי הרכב. לפיכך, השיטה מצריכה רישום בפעם הראשונה בלבד ולא בכל העברת בעלות של כלי הרכב.

ח"כ אשר בירך את שרת התחבורה על תמיכתה בחוק ואמר: "כיהודים אנו יודעים שקדושת החיים היא מעל הכול, זהו צעד ראשון בדרך לאסדרת הכאוס בתחום פרוץ שלצערנו גבה ועדיין גובה חיים רבים". עוד ציין חבר הכנסת כי "מחקר מקיף שנערך לאחרונה שהראה כי כ-62% מבני הנוער הרוכבים על אופניים חשמליים היו במצב של 'כמעט תאונה'". לדבריו, נתון זה מצביע על היעדר אכיפה מספקת ועל תרבות הנהיגה המסוכנת בכלי הרכב.