לאחר פרישת שטרן: לפיד הגיש את מועמדות רות קלדרון לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית

שר החוץ הגיש את מועמדות קלדרון, שכזכור הייתה חברת כנסת מטעם מפלגתו בכנסת ה-19, לאחר פרישתו של שטרן עקב דבריו כי גרס תלונות אנונימיות של חיילות בגין הטרדות מיניות. לפיד: "דמות מופת עם הכרות עמוקה של ההיסטוריה היהודית ואתגרי העתיד"

ד"ר רות קלדרון

שר החוץ יאיר לפיד הגיש הערב (רביעי) את מועמדותה של ד"ר רות קלדרון לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. קלדרון, שכזור הייתה חברת כנסת מטעם מפלגת יש עתיד בכנסת ה-19, נבחרה על ידי לפיד לאחר פרישתו של השר אלעזר שטרן. לפיד מסר בתגובה: "ד"ר רות קלדרון היא דמות מופת שתייצג אותנו בסוכנות היהודית מתוך הכרות עמוקה עם ההיסטוריה היהודית ואתגרי העתיד".

קלדרון היא ממובילות "ההתחדשות היהודית", בעלת תואר ראשון ממכללת אורנים במקרא, פילוסופיה ומחשבת ישראל. בנוסף, היא בעלת תואר שני ודוקטורט בחוג לתלמוד באוניברסיטה העברית בסיפורת התלמוד. כמו כן, קלדרון ייסדה וניהלה במשותף את בית המדרש "אלול" בירושלים ואת 'עלמא, בית לתרבות עברית' בתל אביב . כיום, קלדרון היא נשיאת 'עלמא' ואשת סגל בכירה במכון 'מנדל' למנהיגות.

אלעזר שטרן
אלעזר שטרן

כזכור, שר המודיעין שטרן הודיע לפני חודשיים כי החליט לפרוש מהמרוץ לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. "באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות הסוכנות היהודית. אני עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם ויודע שכל שנותיי, עברי ומעשי מעידים על דרכי. אני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע מהמילים שנאמרו ומן הפרשנות שניתנה להן".

שטרן, שזכה לביקורת קשה לאחר שאמר בראיון כי בעת שירותו כקצין בכיר בצה"ל גרס תלונות אנונימיות, כתב "בחרתי להתמודד לראשות הנהלת הסוכנות היהודית, כדי לתת ביטוי נוסף לשני עמודי היסוד עליהם חונכתי בבית הורי: האחד הבטחת ה"לעולם לא עוד" והשני לעולם לא לעשות הבדלים בין בני אדם, לא לפי דת, גזע, מין או העדפה מינית. לאור ערכים אלה חינכתי והכשרתי אלפים רבים של קצינות וקצינים, חיילות וחיילים שאני גאה בהם".