בכיר ישראלי לחדשות 13: "נעמה יששכר תחזור מהר מאוד לישראל"

הגורם אמר כי פרשת צעירה הישראלית הכלואה ברוסיה בגין הברחת סמים - תסתיים בקרוב. ככל הנראה, יששכר תגיש בקשת חנינה באמצעות נציבת זכויות האדם הרוסית, שתאושר על ידי פוטין

זמן צפייה: 06:22

בכיר ישראלי, המעורב באופן אישי בפרשת נעמה יששכר, אמר היום (חמישי) לחדשות 13 כי נעמה תחזור לישראל מהר מאוד.

בשיחה שנערכה היום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שלחלק ממנה הצטרפה גם אמה של נעמה, יפה יששכר, לא דובר על תאריך ספציפי. אך ככל הנראה, מדובר בעניין של ימים או שבועות. בשלב זה, הנתיב שמסתמן הוא בקשת חנינה באמצעות נציבת זכויות האדם של ממשלת רוסיה, שאמרה מוקדם יותר היום שתתערב בעניין באופן אישי.

נציגת זכויות האדם ועורך דינה של נעמה יששכר במפגש עימה בכלא בו היא שוהה ברוסיה
נציגת זכויות האדם ועורך דינה של נעמה יששכר במפגש עימה בכלא בו היא שוהה ברוסיה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום פורסמו באתר נציבות זכויות האדם של רוסיה תמונות חדשות של נעמה בכלא הרוסי, כאשר הנציבה טטיאנה מוסקלקובה הגיעה לבקרה. נעמה, שראתה בטלוויזיה את אמה נפגשת עם הנשיא פוטין, אמרה: "כשראיתי את אמא שלי בטלוויזיה עם אנשים כאלה חשובים, התרגשתי".

עוד אמרה נעמה: "שמעתי את פוטין אומר לאמא שלי שאני ממשפחה טובה. אני עדיין כאן, אבל אני מאמינה לו". לבסוף התבדחה ואמרה: "בעשרה חודשים למדתי רוסית מספיק טוב שביל לתקשר", ואז אמרה ברוסית: "שלום אמא, את מאוד יפה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20200123-1829' autoplay='0' credit='אולגה קרלוב' desc='נעמה יששכר בכלא הרוסי' kid='1_izjit2u7' duration='53'']

לאחר ביקור נעמה, הנציבה מסרה כי "נעמה נמצאת בדרך כלל במצב רוח טוב". כמו כן, באתר הנציבות נכתב כי לפי נעמה, אין לה תלונות לגבי התנאים בהם היא כלואה, ובתא שבו היא נמצאת יש את כל מה שהיא צריכה – מים חמים, מקרר, טלוויזיה, וכן היא אמרה כי אין לה בעיות בריאותיות. עוד נכתב באתר כי נעמה הייתה צריכה התייעצות עם רופא שיניים, וצוות בית הסוהר הפגיש אותה עם רופא. מוקדם יותר היום, הנצביה מוסקלקובה ציינה כי היא "מוכנה לסייע לנעמה ייששכר להגיש בקשה לנשיא פוטין לקבלת חנינה או לשחרור מוקדם. במעשיה, יששכר לא גרמה נזק לרוסים".

היום, כאמור, יפהיששכר נפגשה עם נשיא רוסיה פוטין. בתום הפגישה סיפרה יפה כי "יצאתי מחוייכת מהפגישה כי פוטין אמר לי - 'אני מחזיר לך את הילדה הביתה'. הפגישה היתה נהדרת, באמת. אין לי יותר מה להגיד. בואו נחכה ונראה, אין עוד תאריך מתי תשתחרר".

כאמור, פוטין נפגש היום עם ראש הממשלה נתניהו. בפגישה נכחה גם יפה יששכר, אמה של נעמה שכלואה ברוסיה. בתום הפגישה פוטין נשא ההצרה יחד עם נתניהו ובה אמר: "נפגשתי עם אמה של נעמה וברור שהיא מגיעה ממשפחה טובה, ידועה לי עמדת רה"מ בנושא וכל זה נלקח בחשבון בקבלת ההחלטה. אמרתי ליפה ואגיד שוב - הכול יהיה בסדר, היום נעמה תיפגש עם האחראית על זכויות האדם ברוסיה". יפה יששכר התייחסה בקצרה לנושא לאחר הפגישה ואמרה: "אני אופטימית".