אחרי עיכוב של כמה שעות: ועדת הכנסת דנה בחוק להתפזרות הכנסת

בשעה 10:00 הייתה אמורה ועדת הכנסת בראשות ניר אורבך להתכנס לדון בהצעת החוק להתפזרות הכנסת, אך עדיין אין הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה על שורת חוקים שרוצים להעביר לפני הפיזור. לאחר איחור של כמה שעות, הוועדה החלה את הדיון

זמן צפייה: 05:26

אחרי עיכוב של כמה שעות, ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך (ימינה) התכנסה לדון בהצעת החוק להתפזרות הכנסת. חברי הוועדה קיבלו כמה עדכונים במהלך הבוקר על דחייה בכינוס הוועדה והניסיונות להגיע להסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה על שורת חוקים שמעוניינים להעביר טרם הפיזור נמשכים. בינתיים, מתגבשת הסכמה סופית על קיום הבחירות ב-1 בנובמבר.

ביממה האחרונה מנסים ראשי הסיעות אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ' ומשה גפני לשכנע את שר הביטחון בני גנץ או שר המשפטים גדעון סער למנוע סבב בחירות נוסף ולהצטרף לממשלה חלופית. במערכת הפוליטית מעריכים הבוקר כי הסיכויים להצלחת המגעים נמוכים מאוד וישראל בדרך לבחירות.

כמו כן, נראה שהיום המהלך לפיזור הכנסת ייכנס להילוך גבוה, על אף המחלוקות בין הקואליציה לאופוזיציה על שלל נושאים. נושא נוסף שמנסים לקדם ברגע האחרון הוא הורדת אחוז החסימה, אך גם אם יצליחו לקדם את העניין לסדר היום של הכנסת ביום רביעי, אך ללא הסכמות גורפות בין הקואליציה לאופוזיציה יהיה קשה לקדם את הנושא.