140 אלף מצביעים: החלו הפריימריז בליכוד

140 אלף בעלי זכות בחירה יגיעו למוקדי ההצבעה הפיזיים על מנת להרכיב את הרשימה לכנסת הבאה. אמש פסל המחוזי בת"א את מועמדותו של דודו לניאדו, המתמודד שהורשע בעבר בתקיפה ובפריצה, לאחר שנתניהו קרא שלא להצביע לו. התוצאות צפויות רק מחר בבוקר. נכון ל-13:00: שיעור ההצבעה - 16%

זמן צפייה: 02:25

הבוקר (רביעי) ב-09:00 נפתחו הקלפיות בפריימריז בליכוד. 140 אלף בעלי זכות בחירה יגיעו למוקדי ההצבעה הפיזיים על מנת להרכיב את הרשימה לכנסת הבאה. אמש בית המשפט המחוזי בתל אביב פסל את מועמדותו של דודו לניאדו, המתמודד שהורשע בעבר בפריצה ותקיפה. נכון ל-13:00 עמד שיעור ההצבעה על 16%.

ראש האופוזיציה נתניהו קרא שלא להצביע ללניאדו, אלא למה שהוא כינה "מועמדים שלא יגרמו נזק לתנועת הליכוד". בשל קיום הפריימריז בליכוד במוקדי הצבעה ולא באופן אלקטרוני - התוצאות צפויות להגיע רק מחר בבוקר.

בפריימריז בליכוד לקראת הכנסת ה-25, המועמד שמעורר הכי הרבה סערה כאמור הוא לניאדו. יו"ר המפלגה נתניהו הכריז עליו מלחמה ודרש לערער על ההחלטה לאפשר לו להתמודד, ואמש בית המשפט המחוזי פסל את התמודדותו.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0908222049' autoplay='0' credit='' desc='המועמד שנתניהו הכריז עליו מלחמה: "גם דרעי ישב בכלא"' poster='' kid='1_e2tsheif' duration='']

"אני חושב שבן אדם שעבר עבירה בעברו הרחוק - החוק מאפשר לו להיבחר", אמר לניאדו בריאיון בלעדי אמש לחדשות 13, "אני לא חושב שזה נתניהו שהולך לי על הראש באופן ישיר, אני חושב שמטעים אותו בנושא הזה, עם כל מיני סקרים שמראים שאם לניאדו יוריד את המועמדות זה יעזור. אני לא חושב שאם מחר בבוקר אני לא אהיה, התקשורת תשבח את הליכוד על היושר והניקיון שבה. אני הטרף הקל".

לדבריו, "לבוא ולהגיד שאחר ראוי יותר ממני, זה צעד אחד יותר מדי, זה לא מכובד כלפי חבר ליכוד. הנושא הוא מהותי - האם אדם שעבר עבירה פלילית כזו או אחרת בעברו הרחוק זכאי להיות חלק מהחברה שלנו וחלק מהכנסת שלנו? יש לנו אנשים שכן עשו את זה. ראש הממשלה קורא להם 'ידידיי ורעיי ושותפיי לדרך' - אריה דרעי, שהורשע וישב במאסר. אני חושב שהוא איש מקסים, וטוב שהוא חזר לפוליטיקה. בית המשפט העליון הכשיר אותו לחזור להיות שר".

נתניהו בוועדת החקירה
נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לניאדו מסכם: "אני הייתי אז בן אדם אחר. אני בוגר מבואות ים מכמורת בהצטיינות, הייתי לוחם בצבא, קיבלתי את אות השירות המבצעי, סיימתי תואר ראשון, עבדתי כיועץ של שר הבריאות. התגרשתי, קרה לי כל מה שקרה לי, הייתה לי תקופה שחורה בחיים. החיים ממשיכים הלאה. לא הורשעתי בתקיפת שוטר, יש לי שם התנגדות למעצר. סיפור משפחתי אישי קשה מאוד. זה סיפור מאוד ישן, זה דבר שהוא לא נכון".

בינתיים, במפלגה נמשכים הקרבות בין יתר המתמודדים. במטה, באולפנים וגם במפגשי הפעילים, מתמודדי הליכוד נאבקים על כל קול וכל "דיל" לפני הפריימריז. 140 אלף מתפקדי הליכוד יוכלו כאמור להצביע החל מהשעה 9:00 ב-110 קלפיות שנפרסו ברחבי הארץ, וההצבעה תינעל בשעה 21:00.