"אין קשר בין הצעת רה"מ לחקירות"

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן טען כי ההצעה שנחשפה בחדשות 2 לפיה יתאפשר להכריז על מלחמה ללא אישור הממשלה "תחזק את ההרתעה"

בעקבות החשיפה של כתבינו עמית סגל במהדורה המרכזית: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הביע הערב (שני) תמיכה בהצעת החוק שמקדם ראש הממשלה לפיה יבוטל הצורך באישור הממשלה לפני יציאה למלחמה. לדבריו, המלחמות היום שונות ממה שהיה בעבר, ותקיפה של ארגון טרור יכולה להתפתח למאבק משמעותי יותר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ארדן הוסיף כי "בקבינט המדיני-ביטחוני יושבים כל השרים הביטחוניים ורוב ראשי המפלגות בקואליציה. עולה חשש שהצורך באישור ממשלה ולא רק בקבינט ידלוף החוצה וזה יעמיד בספק את הצלחת המבצע".

באשר למועד התמוה שבו פורסמה הידיעה ענה ארדן כי למיטב ידיעתו "ראש הממשלה לא מתכוון לצאת למלחמה בקרוב". עוד אמר שאין כל קשר בין הצעת החוק לחקירות נתניהו. "הנושא במקרה יצא לתקשורת עכשיו, אבל במשרד המשפטים עובדים על הכנת הצעת החוק במשך זמן רב", הבהיר.

השר ארדן
השר ארדן

לגבי החקירות שמנהלת המשטרה נגד ראש הממשלה אמר ארדן כי הוא "נותן גיבוי לנתניהו כמו יתר חבריי בליכוד והייתי רוצה שהוא ימשיך להנהיג את המדינה". ארדן ביקר את היחס שהביע נתניהו כלפי התקשורת בנאומו אך אמר כי "זה לא טוב שהתקשורת תציג את רה"מ כמי שכבר הורשע וכמי שיש נגדו צבר ראיות לכתב אישום".

ארדן התייחס גם לאלימות שהפעילו השוטרים כלפי הנכים בהפגנה שהתקיימה אמש ואמר כי עבודת המשטרה מתסכלת משום שהשוטרים נדרשים לדאוג לשלום הציבור ולרווחתו לצד הצורך לאפשר חופש ביטוי תחת אלימות. לדבריו, מוטב שלא למהר בהערכת מה שהיה ולקבוע החלטות.

בחודשים האחרונים הוביל השר את רפורמת אי ההפללה למשתמשי קנביס. עם זאת, השינוי תקוע וכרגע לא ניכרת התקדמות בנושא. לדברי ארדן, "משרד האוצר לא מחכה, רץ קדימה בגלל כסף כדי לייצא לעולם קנביס לפני שהסדרנו את החינוך, ההסברה והטיפול. אנחנו מדינה שרוצה שהנוער שלה יגיע לצה"ל ולא יהיה מכור לסמים".