"מסע ציד אובססיבי לביצוע הפיכה"

כל בכירי מפלגת הליכוד הגיעו לכנס בגני התערוכה, ובקרב אלפי המשתתפים נרשמה התלהבות רבה. נתניהו: "מתנהל מסע ציד אובססיבי כדי לבצע הפיכה שלטונית

עצרת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, נוכח החשדות החמורים נגדו, החלה: אחרי שבמפלגת השלטון מיהרו השרים וחברי הכנסת להביע תמיכה בראש הממשלה, ספק מסיבות אותנטיות וספק מחשש מפגיעה בפריימריז, רובם גם מכבדים את האירוע בגני התערוכה בנוכחותם. הצטרפו לשידור הישיר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מקורביו של נתניהו אומרים כי ראש הממשלה יישא הערב נאום "שייזכר עוד שנים רבות". במשרד המשפטים יעקבו בדריכות אחרי נאומו של ראש הממשלה, על מנת לוודא שהוא אינו מעביר מסרים אסורים למקורבים עמם נאסר עמו לדבר בשל החקירות השונות.

לאירוע הגיעו תומכים רבים של ראש הממשלה, כשהם נושאים שלטים המחזקים את נתניהו. בין היתר נכתב בהם "המנהיג מספר 1 בעולם" והם מעוטרים בדגלי ישראל. האווירה במקום תוססת, כשנרמת הרבה עוינות כלפי השמאל והתקשורת.

אוהבים את נתניהו. היערכות לערב
אוהבים את נתניהו. היערכות לערב

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ ציין בטוויטר כי הוא יגיע חרף המתיחות עם נתניהו וכך גם שרת התרבות מירי רגב, שר המדע אופיר אקוניס וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן נמצא בחו"ל כך שהוא לא ינכח במקום. על פי ההערכות, בכירי המפלגה מגיעים גם כדי להיפגש עם פעילים ופחות בשל הצורך להביע תמיכה בנתניהו.

עם זאת, נציגי "הליכודניקים החדשים" הודיעו כי לא יגיעו לאירוע. "סעיף ד' בחוקת הליכוד מדבר על טוהר המידות ועל חברת מופת", נימק בפייסבוק ליאור מאירי, מראשי הקבוצה. "מנבחרי הציבור שלנו היום אנחנו מצפים לאמירה ערכת ציבורית חד משמעית: אסור לאנשי ציבור לקבל מתנות בשווי עשרות או מאות אלפי שקלים, וכל זאת ללא קשר להכרעה בסוגיה הפלילית - שבה יכריעו רשויות האכיפה".

במתחם בגני התערוכה נערכו להגעת הפעילים עם שלטים שנתלו במקום שמספרים את הנרטיב של תומכי נתניהו. "העם בוחר השמאל חופר", "תיקי 1000 לילה ולילה" ו-"די לניסיון הפוטש" הם רק חלק מהמסרים שנתלו על הקירות. את החלק האמנותי של הערב יוביל עמיר בניון שיבצע חלק משיריו. לפני תחילת הכנס תקפו מילולית חלק מהפעילים את העיתונאית איילה חסון, וצעקו לעברה "את יפת נפש", בעוד יו"ר הקואליציה דוד ביטן מגן עליה.

''תיקי 1000 לילה ולילה'' (חדשות 2)
''תיקי 1000 לילה ולילה'' (חדשות 2)

גם בקבוצות של פעילי הליכוד המצב תוסס לקראת הערב. בין היתר, עלתה תהייה אם ביתן 1 בגני התערוכה יספיק כדי להכיל את כל הקהל שיגיע או שמא יש צורך לסגור את כל גני התערוכה. "בואו לחבק, בואו לאהוב, בואו להריע ולהראות לשמאל", נכתב בקבוצות הללו.

מתכוננים לעצרת בתל אביב
מתכוננים לעצרת בתל אביב

בהודעות אחרות פורטו זמני ההסעות מרחבי הארץ לכיוון מוקד האירוע בתל אביב. הסעות ייצאו מטבריה, אריאל, אשדוד, אשקלון, יבנה, נתניה, רחובות, חיפה וראשל"צ והמארגנים מצפים לאלפי משתתפים. "זו מלחמה על הבית", כתב אחד הפעילים בהמשך. "ממשיכים בכל הכוח".

האירוע הערב מתקיים ארבעה ימים אחרי מפגן התמיכה שקיימו אנשי הליכוד בפתח תקווה, מול הפגנת השמאל בסמוך לביתו של היועמ"ש מנדלבליט. בהפגנה הזו טענו מפגינים שראש הממשלה לא צריך להתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום, ויש להמתין להחלטה חלוטה של בית המשפט.

ההזמנה לאירוע
ההזמנה לאירוע

נתניהו מצדו מנסה לשדר ביטחון. הוא אמנם ליאור הררי, פעיל המפלגה ואחד ממעריצי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, כתב הבוקר כי בחירות חדשות במקרה של נפילת נתניהו עלולות להוביל לנסיגה מהשטחים. "ב-1992 הפסדנו לעבודה ומה קיבלנו? אוסלו. ב-2006 קיבלנו את ההתנתקות. כל חברי הליכוד צריכים להגיע כדי לשמור על הבית". יצוין כי ההתנתקות התבצעה חודשים ארוכים לפני הבחירות ב-2006 בהן ניצחה "קדימה".

נתניהו מצדו מנסה לשדר ביטחון. הוא אמנם כבר פחות חוזר על האמירה "לא יהיה כלום כי אין כלום", אבל טוען כי מדובר ב"רעשי רקע" וקובע כי החקירות "לא יפילו אותי". בשיחות עם מקורביו נטען כי ליועמ"ש אין די ראיות שיצדיקו הגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן למרות ההתפתחויות הדרמטיות בחקירה וחתימת הסכם עד המדינה עם ארי הרו.