ריבלין זימן את צוות המו"מ של הליכוד לפגישה ביום שלישי

שלושה ימים לפני פקיעת המנדט של גנץ, הנשיא זימן את אלקין ולוין אל לשכתו. היום ייפגשו ראשי "בלוק הימין". סמוטריץ': "אם הגוש ישמור על לכידותו גם באופוזיציה, ממשלת מיעוט תיפול מהר"

זמן צפייה: 01:21

הפלונטר הפוליטי: הנשיא ראובן (רובי) ריבלין זימן היום (ראשון) את ראשי צוות המו"מ של הליכוד, ח"כ זאב אלקין וח"כ יריב לוין, לפגישה במשכן הנשיא ביום שלישי. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס לאפשרות להקמת ממשלת מיעוט על ידי כחול לבן, בתמיכת הרשימה המשותפת, וכתב: "מסרב להצטרף להיסטריה מהקמת משלת מיעוט שנשענת על תומכי טרור. להערכתי סיכוי אפסי שזה יקרה (מהרבה סיבות), וגם אם כן - יהיה לזה אולי מחיר בחודשים הקרובים, אבל אם גוש הימין ישמור על לכידותו גם באופוזיציה ממשלה כזו תיפול מהר מאוד והימין ינצח בבחירות בגדול ויחזור לשלטון להרבה שנים".

היום, שלושה ימים לפקיעת המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ, יתקיימו מאמצים פוליטיים משני צידי המפה. ראשי "בלוק הימין" ייפגשו בשעה 11:45 במשרד ראש הממשלה שבירושלים. בשעה 17:00 ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ולאחר מכן צפוי להתקיים בגני התערוכה שבתל אביב "כנס חירום" של הליכוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הישורת האחרונה: בכחול לבן ימשיכו בפגישות; "כנס חירום" בליכוד

בדרך להכרעה? כל התרחישים לקראת פקיעת המנדט של גנץ

גנץ נפגש עם ריבלין – ותקף את נתניהו: "זה לא יעבוד לך יותר"

יו''ר כחול לבן בני גנץ ונשיא המדינה רובי ריבלין
שבוע של הכרעות. ריבלין וגנץ | צילום: מארק ניימן לע''מ

מנגד, נציגי המשא ומתן של כחול לבן ימשיכו את סבב הפגישות, בניסיון לגבש מתווה להקמת קואליציה, וייפגשו בשעה 14:30 עם נציגי ישראל ביתנו, ומיד לאחר מכן עם נציגי העבודה-גשר.

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט התייחס היום לפלונטר הפוליטי וכתב כי "אם ממשלת ישראל הייתה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת, 25 המחבלים שחוסלו השבוע היו עדיין בחיים. מבחינת אותם ח"כים, פעולת צה"ל הייתה "רצח", כלשונם. אני קורא לבני גנץ לא לתת לכך יד. צו השעה: ממשלת אחדות".

אמש נפגש גנץ עם הנשיא ריבלין. בתום הפגישה, הוציאו השניים הודעה לפיה "גנץ עדכן את הנשיא על סטטוס המו"מ הקואליציוני, ודן עמו על מרכיבי מתווה הנשיא מתוך מגמה למנוע בחירות נוספות. השניים קבעו כי ימשיכו לעמוד בקשר בהמשך ככל שידרש".

במקביל תקף גנץ בחשבון הטוויטר שלו את נתניהו, על רקע דבריו של האחרון לשרי הליכוד. "נתניהו, ראיתי שהשתמשת במונח 'מצב חירום' בגלל שיש סיכוי ששלטונך יסתיים בקרוב. אז לא", כתב גנץ, "מצב חירום זה מאות טילים על אזרחי מדינת ישראל. תפנים: אני אעשה הכול כדי למנוע ממך לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. אמרתי זאת לאורך כל הדרך ואני קורא לך שוב היום: בוא למשא ומתן ישיר בלי בלוק החסינות, בלי טריקים ובלי ספינים. מה שעבד לך במשך עשר שנים לא יעבוד יותר".

בדבריו התייחס גנץ לאמירתו של נתניהו בשיחת ועידה עם שרי הליכוד, שבה אמר כי לפי הבנתו, גנץ צפוי להקים השבוע ממשלת מיעוט צרה וכינה את הדבר "מצב חירום לאומי".

"אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת", אמר נתניהו. "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית ופגיעה חמורה בביטחון ישראל, אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת".