לאחר שהוגשו 72 חתימות: ריבלין הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה

אחרי שהליכוד אספה את החתימות הנדרשות גם ללא ימינה, הנשיא העניק לנתניהו את המנדט וכעת על פי חוק יש לו 14 יום להרכיב קואליציה • רה"מ יתחיל ביום ראשון סבב פגישות עם בכירי הליכוד

זמן צפייה: 05:34

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הטיל הערב (חמישי) את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. זאת לאחר שקיבל 72 חתימות של חברי כנסת שהמליצו להעניק את המנדט לראש הממשלה. כעת, על פי חוק, יש לנתניהו תקופה של 14 ימים שבמהלכה יצטרך להרכיב קואליציה.

בסוף השבוע הקרוב יקיים נתניהו התייעצות בחוג הפנימי שלו, וביום ראשון יתחיל בסס פגישות עם חברי הליכוד - שרבים מהם צפויים להיות פגועים. לגבי תיק הבריאות, המסר שעבר היום מהליכוד לכחול לבן הוא שאפשר לסגור את זה עד סוף השבוע. אם תיק התיירות והחקלאות או הקליטה יוצעו לליכוד מטעם כחול לבן – ייתכן שיקבלו בתמורה את תיק הבריאות, אך לעת עתה המתיק עדיין מצוי בחזקת הליכוד.

במקביל, בכחול לבן ובליכוד עמלים על נספח להסכם הקואליציוני ממנו עולה כי מפלגתו של גנץ תסכים לבטיח את ההסכם במקרה שבג"ץ יפסול את נתניהו כראש מממשלה חלופי. משמעות הנספח היא למעשה הסכמה של כחול לבן לפסקת התגברות.

נתניהו במסיבת עיתונאים על אסטרטגיית היציאה מהמשבר
נתניהו במסיבת עיתונאים על אסטרטגיית היציאה מהמשבר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, כאמור, הגישו נציגי הליכוד וכחול לבן לנשיאאת חתימות חברי הכנסת שהמליצו להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. זאת, לקראת השבעת הממשלה הצפויה ביום רביעי הבא. חברי הכנסת מימינה לא חתמו על המסמך.

בהמשך, שוחח ראש הממשלה נתניהו עם שר הביטחון בנט. בנט שב והדגיש כי רצונה של ימינה הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה, בשל "הבעייתיות המסתמנת", לדבריו, היות שמשרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל. השר ציין כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, "לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים". לא הושגו הסכמות.

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין מיישמים את הנחיות משרד הבריאות
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין מיישמים את הנחיות משרד הבריאות | צילום: רועי אברהם

מוקדם יותר היום, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמעגנת את הסכם הרוטציה בין נתניהו לגנץ ברוב של 72 תומכים מול 36 מתנגדים.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לביטול חוק הרוטציה: "יש פה ניסיון בוטה למוטט את יסודות הדמוקרטיה הישראלית, והכל כדי לאפשר לאדם אחד להימלט מאימת הדין. מדובר ברמיסה מבישה של שיטת המשטר וחיסול עצמאותה של הכנסת".