אחרי שהמנדט של נתניהו פקע: מה יעשה ריבלין? • כל התרחישים

במהלך הבוקר הנשיא ייפגש עם בנט ולפיד, ובהמשך יתייעץ עם שאר ראשי המפלגות. עד סוף השבוע, הוא צפוי להחליט אם לבחור ביו"ר יש עתיד או ביו"ר ימינה - או להחזיר את המנדט לכנסת

זמן צפייה: 02:07

בתום 28 ימים שבהם לא הצליח להרכיב ממשלה, בנימין נתניהו החזיר אמש (שלישי) לנשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט. מבית הנשיא עדכנו כי כבר במהלך הבוקר ייפגש ריבלין עם יו"ר ימינה נפתלי בנט ועם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ובהמשך יצור קשר עם כל הסיעות שנבחרו לכנסת. עד סוף השבוע, הוא צפוי להודיע מה יעשה עם המנדט.

כעת, האפשרויות שעומדות בפני הנשיא הן: להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על לפיד או על בנט - או בכלל להחזיר את המנדט לכנסת. לפני שיחליט, כאמור, יתעייץ טלפונית עם ראשי המפלגות. על פי ההערכות, לפיד יהיה זה שיקבל את המנדט - גם אם ישיג פחות ממליצים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר: 43% בעד ממשלת שינוי; רק רבע ממצביעי ימינה תומכים במהלך

תחקיר האסון במירון: המשטרה חסמה אמובלנסים, בזיו חסרו מיטות

מלכת היופי חוזרת למסלול: המסע של מירית גרינברג חזרה לחיים

יאיר לפיד במטה יש עתיד בליל הבחירות
יאיר לפיד במטה יש עתיד בליל הבחירות | צילום: רויטרס

אם כן, בגוש השינוי יאלצו לזרז את המשא ומתן ולנסות לסגור את הפערים בין הצדדים, כאשר אחת הסוגיות העיקריות היא הדרישה של ח"כ איילת שקד לקבל את תיק המשפטים. ככל הנראה, בגוש השינוי יציעו לה את תפקיד יו"ר הכנסת במקום שרת המשפטים.

אמש, מייד לאחר שהוחזר המנדט, תקפו בליכוד את בנט ומסרו כי "עקב סירובו להתחייב לממשלת ימין, דבר שהיה מוביל בוודאות להקמת ממשלה בהצטרפות של חברי כנסת נוספים, ראש הממשלה נתניהו החזיר כעת את המנדט לנשיא".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אמש נודע לחדשות 13 כי מסתמן ששני חברי הכנסת של רשימת תע"ל ברשימה המשותפת, בהם אחמד טיבי, ימליצו על לפיד ובכך יהיו לו 47 ממליצים. כמו כן, עדיין ייתכן שגם תקווה חדשה בראשות גדעון סער תמליץ על לפיד, דבר שסירבה לעשות אחרי הבחירות. יו"ר יש עתיד יטען בפני הנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה, יחד עם בנט.