ריבלין לגנץ: מעביר את המנדט להרכבת הממשלה לכנסת

לאחר פקיעת המנדט של יו"ר כחול לבן, נשיא המדינה הודיע לו כי רוב חברי הכנסת רשאים לבקש להטיל את המשימה על ח"כ שיסכים לכך. אם לא יושג מועמד בתוך שלושה שבועות - נלך לבחירות רביעיות

זמן צפייה: 01:21

אחדות בצל הקורונה: נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע הבוקר (חמישי) ליו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן בני גנץ כי הוא מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת.

הלילה תם המנדט של גנץ להרכבת ממשלה - זאת לאחר שכזכור הוא ביקש ארכה של יומיים, כך שכעת, על פי סעיף 10(א) לחוק יסוד הממשלה - רוב חברי הכנסת רשאים לבקש מריבלין להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר בתוך 21 ימים. אם בתום שלושת השבועות לא יושג מועמד - מדינת ישראל תלך לבחירות רביעיות.

"אנו מצויים במערכת בחירות, הנערכת זו הפעם השלישית, בתקופה של כשנה, ברצף, בלא שעלה בידי מי מנבחרי הציבור להרכיב ממשלה, שתזכה לאמון הכנסת", כתב ריבלין בהודעתו. "כנשיא המדינה מוטלת עליי החובה על פי חוק יסוד הממשלה לפעול להביא להרכבת ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן, ובהתאם לכך הפעלתי את סמכותי במערכת הבחירות לכנסת ה- 23".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארה"ב חוקרת אם הקורונה הונדס במעבדה בסין: "בוחנים את המצב"

גורם ישראלי: נוצרה הזדמנות נדירה להגיע לעסקת שבויים עם חמאס

התרופפות במשמעת במגזר החרדי: תפילות נערכות בניגוד להנחיות

נשיא המדינה ראובן ריבלין מעניק את המנדט ליור כחול לבן בני גנץ
נשיא המדינה ראובן ריבלין מעניק את המנדט ליור כחול לבן בני גנץ | צילום: חיים צח/ לע''מ

"נוכח תמונת המצב שהתבררה בפניי אני מודיע לך כי אינני רואה אפשרות להגיע להרכבת ממשלה, ואני מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת". הנשיא הוסיף כי הוא מקווה ש"יעלה בידי חברי הכנסת לגבש רוב, באופן שיאפשר להביא להרכבת ממשלה ולהימנע ממערכת בחירות רביעית".

אמש נפגשו צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, זאת בניסיון להגיע להבנות ולהקים ממשלת חירום בצל התפשטות מגפת הקורונה. אחד ממוקדי המחלוקות המרכזיים בין הצדדים הוא רצון ראש הממשלה בנימין נתניהו להבטיח את יכולתו לכהן כממלא מקום ראש הממשלה בזמן כהונתו של יו"ר כחול לבן - מבלי התערבות של בג"ץ נגדו.