ריבלין הצביע: בחירות רביעיות בתוך שנתיים פוגעות באמון הציבור

הנשיא מימש את זכותו הדמוקרטית בפעם האחרונה בתפקידו: "גם בתוך הקושי הגדול שאנחנו שרויים בו, הבחירות לכנסת הן קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית. רק בידיכם להשפיע - אין דרך אחרת"

זמן צפייה: 00:31

ישראל בוחרת: נשיא המדינה ראובן  (רובי) ריבלין הצביע היום (שלישי) בפעם האחרונה בתפקידו, וקרא לאזרחי ישראל לממש את זכותם הדמוקרטית: "מערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים פוגעת באמון הציבור בהליך הדמוקרטי אבל רק בידיכם להשפיע. אין דרך אחרת".

"גם בתוך הקושי הגדול שאנחנו שרויים בו, הבחירות לכנסת הן קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית שלנו", אמר ריבלין. "גם הפעם, אני מבקש מכם - צאו להצביע. אני עושה זאת בפעם האחרונה כנשיא, אבל לפני הכול, כאזרח מודאג. מודאג מאוד. אנא, צאו להצביע. למען הילדים שלנו, למען הנכדים שלנו, למעננו".

לכל העדכונים מיום הבחירות לכנסת ה-24

הנשיא ריבלין מצביע בבחירות לכנסת ה-24
הנשיא ריבלין מצביע בבחירות לכנסת ה-24

הבוקר נפתחו 12,127 הקלפיות ברחבי הארץ למען 6,578,084  אזרחים בעלי זכות הבחירה. בין היתר, מספר קלפיות פוזרו במקומות לא שגרתיים, בהם נמל התעופה בן גוריון, במחלקות השונות של בתי החולים וקלפיות "הצבע וסע" למבודדי וחולי קורונה.

מוקדם יותר, עלו טענות לפיהן קיימת תקלה באפליקציה של מפקחי טוהר הבחירות. עו״ד אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות, הגיבה לטענות ואמרה כי "אין שום תקלה ביישומון, זה עוד אחד מהניסיונות הנבזיים לפגוע בשמה הטוב של ועדת הבחירות".

בד בבד, תקווה חדשה הגישה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית בטענה כי פתקי הצבעה שלה נעלמים באופן שיטתי מקלפיות בכל רחבי הארץ, ובפרט בחיפה, יבנה, רמלה ושדרות. גם ישראל ביתנו והרשימה המשותפת טענו כי נעשה ניסיון לחבל בפתי ההצבעה שלהן.