גורמים בגוש השינוי: הנשיא הבטיח לשקול לא להעביר המנדט לכנסת

לאחר שריבלין הודיע כי אם רה"מ ייכשל במשימת הרכבת הממשלה, הוא יעביר אותה לכנסת, גורמים בגוש להחלפת נתניהו טוענים שיוכיחו שניתן להקים קואליציה בראשות בנט-לפיד • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:41

גורמים בגוש השינוי אמרו הערב (ראשון) כי הנשיא ראובן ריבלין הבטיח הערכת מצב מחודשת לפני העברת המנדט לכנסת, אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכשל במשימת הרכבת הממשלה - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. בגוש השינוי טוענים כי יצליחו להראות לנשיא שיש תשית להקמת ממשלה בראשות בנט-לפיד. נוסף על כך, גם יו"ר יש עתיד משוכנע כי אם נתניהו ייכשל - המנדט יעבור אליו.

בתוך כך, לדברי, בכיר בליכוד "נואשנו מהסיכוי להרכיב ממשלה והמטרה כעת היא למנוע ממשלת לפיד-בנט". הבכיר הסביר שכדי לעשות זאת נתניהו יציע ליו"ר ימינה נפתלי בנט מסלול שיוביל אותו להיות יורשו בליכוד.

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר קיים יו"ר יש עתיד מסיבת עיתונאים שבה התייחס לסבך הפוליטי שנוצר ולכוונתו להקים ממשלה אם יוטל עליו המנדט. "אתפלא מאוד אם הנשיא לא יטיל עליי את המנדט להרכבת הממשלה, יש לנו 45 ממליצים לא כולל מי שאנחנו עדיין מדברים איתו", הסביר לפיד.

עוד טען לפיד כי נתניהו ייכשל במשימת הרכבת הממשלה, משום "שאף אחד לא מאמין לו", ותיאר את הממשלה שהוא מבקש להקים: "יהיו שלוש מפלגות ימין, שתי מפלגות מרכז, שתי מפלגות שמאל. ככה נראית אחדות - כשאנשים שונים עם דעות שונות מחליטים לעבוד יחד. קורה פה משהו יותר גדול מכל חישוב פוליטי. זה ניסיון להציל את המדינה ממערכת מושחתת ומקולקלת שקורעת אותנו מבפנים. זו החלטה נחושה לנהל את זה הפעם אחרת".

בסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי גורמים בגוש השינוי יקראו לריבלין להעביר את המנדט לבנט, אם נתניהו ייכשל במשימה. אם ריבלין יעביר לבסוף את המנדט לכנסת, הסיכוי להשיג 61 חתימות למועמד מטעם גוש השינוי יהיה כמעט אפסי, כי יידרש שיתוף פעולה אקטיבי מימינה ועד לפחות אחת מהסיעות הערביות.