רינאוי-זועבי: "סיכמתי עם לפיד שלא אתמוך בחוקים נגד החברה הערבית"

הח"כית ממרצ שמרדה שוב בקואליציה סיפרה בריאיון למהדורה המרכזית על הסיכום שלה עם שר החוץ. היא הבהירה כי טרם החליטה אם תישאר בקואליציה לאור הקריאות להתפטרותה ותקפה: "העובדה ששוריינתי לא אומרת שאני לא מייצגת ציבור"

זמן צפייה: 06:09

לאחר הכישלון של הקואליציה אמש בהעברת תקנות יהודה ושומרון, חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ התראיינה הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, ואמרה כי סיכמה עם שר החוץ יאיר לפיד שלא תתמוך בחוקים נגד החברה הערבית. "בפגישה עם לפיד הייתה לי דרישה אחת ובקשה אחת", סיפרה, "שכל הצבעה שתהיה קשה מבחינת הציבור הערבי במישור הלאומי שאני לא אוכל לתמוך".

"אני הצבעתי נגד חוק שרצה לשמר ולקבע את הכיבוש ואת מפעל ההתנחלויות", אמרה רינאוי-זועבי, "אני נכנסתי לקואליציה בעיניים פקוחות כשאני יודעת שהקואליציה מאוד מורכבת וקשה מאוד. יש ימין הארק קור וגם שמאל. הבקשה הייתה לנסות ולהכניס לתקציב 2023 סוגיות שחשובות לחברה הערבית".

"מה שקרה בחודשים האחרונים", הוסיפה,"הוא שאיילת שקד שברה ימינה ובהובלת לפיד חברו לשמחה רוטמן מהציונות הדתית כדי להעביר את חוק האזרחות. לפגישה עם לפיד באו איתי 10 ראשי רשויות שמאחוריהם 300 אלף בוחרים. אמרתי להם שאני לא יכולה להמשיך בקואליציה הזו. אני מודעת שכל אלטרנטיבה יותר גרועה, אבל עם כל מה שקורה באל-אקצא, לא יכולתי".

"אני עדיין בקואליציה", אמרה רינאוי-זועבי, "הצבעתי על מינוי כהנא יחד עם הקואליציה. התרעתי על חוק יו"ש. אני שומעת מאנשי מרצ ומלפיד שמוסרית אני לא יכולה להמשיך את המנדט שקיבלתי ושוריינתי במרצ. על אותו עיקרון אני אגיד שאיך נכנסו לקואליציה שבה ראש ממשלה הוא עם 6 מנדטים? אני עוד לא החלטתי על צעדיי הבאים. כל החלטה שלי תהיה כדי להבטיח את טובת החברה הערבית. לא הציעו לי הצעות".

"תשאלו את חבריי מהצד הימני", סיכמה רינאוי-זועבי, "האם אפשר לקיים שותפות יהודית-ערבית. כשרוצים איזון, אנחנו מקבלים סטירת לחי. מתי אני אחליט על הישארותי בקואליציה? אלוהים גדול".